Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MEDENİ HUKUK-I |
Birinci düzey |
ADA 103 |
Zorunlu |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MELİKE URFALIER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MELİKE URFALIER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Anlatım
|
Dersin amacı
|
İki bölüm olarak incelenen bu derste; Giriş olarak nitelendirilebilecek ilk bölümde hukuk kavramı ve çeşitli medeni hukuk sistemleri hakkında genel bilgilerle birlikte Türk Medeni Hukuku’nun kaynakları ve medeni hukukun bazı temel kavramları incelenmektedir. Kişiler Hukuku olarak nitelenebilecek ikinci bölümde gerçek ve tüzel kişilere ilişkin kavram ve kurallar ele alınmaktadır. Ders ile öğrencilerin toplum yaşamaktan doğan en temel hukuk kurallarının düzenleniş yöntemini, esas alınan ilkeleri, pozitif hukuku, menfaat dengelerini anlamalarını sağlanması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders iki bölümde incelenecektir: Medeni Hukuka giriş ve kişiler hukuku. Birinci bölümde, Medeni Hukukun genel ilkelerinin ve kaynaklarının öğrencilere tanıtılması amaçlanmaktadır. İkinci bölüm ise, hak ve fiil ehliyeti, kişiliğin korunması ve kişisel durum sicilleri ve tüzel kişiler gibi konuları kapsayacaktır.
|
1- |
Medeni Hukuk Hakkında Genel Bilgiler: Medeni Hukuk''un Konusu, Sistemi, Kaynakları
|
2- |
Medeni Kanun''un Başlangıç Hükümleri
|
3- |
Medeni Hukukun Uygulanması (Zaman Bakımından ve Anlam Bakımından Uygulanması), Kanunun Tamamlanması, Kanunda Boşluk ve Kanun da Boşlukların Doldurulması
|
4- |
Hâkimin Takdir Yetkisi
|
5- |
İyiniyet İlkesi Dürüstlük Kuralı
|
6- |
İspat Yükü
|
7- |
Kişiler Hukuku: Kişi, Kişilik Kavramları Gerçek Kişiler, Gerçek Kişiliğin Başlangıcı, Sona Ermesi, Ehliyetleri
|
8- |
Kişilik Hakkı ve Kişiliğin Korunması
|
9- |
Yerleşim Yeri ve Hısımlık Kişisel Durum ve Kişisel Durum Sicili
|
10- |
Tüzel Kişiler, Kavram, Türleri, Kuruluşu, Ehliyetleri ve Sona Ermesi
|
11- |
Medeni Hukuk Tüzel Kişileri (Dernekler ve Vakıflar)
|
12- |
Medeni Hukuk Tüzel Kişileri (Dernekler ve Vakıflar)
|
13- |
Medeni Hukuk Tüzel Kişileri (Dernekler ve Vakıflar)
|
14- |
Medeni Hukuk Tüzel Kişileri (Dernekler ve Vakıflar)
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Medeni Hukuk ilminin esasları, temel terminolojisi, Medeni Hukuk’un kapsadığı diğer derslerin kapsam ve içerikleri ve arasındaki ilişkiyi, diğer hukuk ilimleriyle ilişkileri, Medeni Kanunun Sistematiği, Başlangıç Hükümleri ve Kişiler Hukukunda uygulanacak temel ilkeler hakkında temel bilgiler verilmesi sağlanır.
|
2- |
-Medeni Hukuk ilminin esasları, temel terminolojisi, Medeni Hukuk’un kapsadığı diğer derslerin kapsam ve içerikleri ve arasındaki ilişkiyi, diğer hukuk ilimleriyle ilişkileri, Medeni Kanunun Sistematiği, Başlangıç Hükümleri ve Kişiler Hukukunda uygulanacak temel ilkeler hakkında temel bilgiler verilmesi sağlanır.
|
3- |
-Medeni Hukuk ilminin esasları, temel terminolojisi, Medeni Hukuk’un kapsadığı diğer derslerin kapsam ve içerikleri ve arasındaki ilişkiyi, diğer hukuk ilimleriyle ilişkileri, Medeni Kanunun Sistematiği, Başlangıç Hükümleri ve Kişiler Hukukunda uygulanacak temel ilkeler hakkında temel bilgiler verilmesi sağlanır.
|
4- |
-Medeni Hukuk ilminin esasları, temel terminolojisi, Medeni Hukuk’un kapsadığı diğer derslerin kapsam ve içerikleri ve arasındaki ilişkiyi, diğer hukuk ilimleriyle ilişkileri, Medeni Kanunun Sistematiği, Başlangıç Hükümleri ve Kişiler Hukukunda uygulanacak temel ilkeler hakkında temel bilgiler verilmesi sağlanır.
|
5- |
-Medeni Hukuk ilminin esasları, temel terminolojisi, Medeni Hukuk’un kapsadığı diğer derslerin kapsam ve içerikleri ve arasındaki ilişkiyi, diğer hukuk ilimleriyle ilişkileri, Medeni Kanunun Sistematiği, Başlangıç Hükümleri ve Kişiler Hukukunda uygulanacak temel ilkeler hakkında temel bilgiler verilmesi sağlanır.
|
6- |
-Medeni Hukuk ilminin esasları, temel terminolojisi, Medeni Hukuk’un kapsadığı diğer derslerin kapsam ve içerikleri ve arasındaki ilişkiyi, diğer hukuk ilimleriyle ilişkileri, Medeni Kanunun Sistematiği, Başlangıç Hükümleri ve Kişiler Hukukunda uygulanacak temel ilkeler hakkında temel bilgiler verilmesi sağlanır.
|
7- |
Medeni Hukuk ilminin esasları, temel terminolojisi, Medeni Hukuk’un kapsadığı diğer derslerin kapsam ve içerikleri ve arasındaki ilişkiyi, diğer hukuk ilimleriyle ilişkileri, Medeni Kanunun Sistematiği, Başlangıç Hükümleri ve Kişiler Hukukunda uygulanacak temel ilkeler hakkında temel bilgiler verilmesi sağlanır.
|
8- |
Medeni Hukuk ilminin esasları, temel terminolojisi, Medeni Hukuk’un kapsadığı diğer derslerin kapsam ve içerikleri ve arasındaki ilişkiyi, diğer hukuk ilimleriyle ilişkileri, Medeni Kanunun Sistematiği, Başlangıç Hükümleri ve Kişiler Hukukunda uygulanacak temel ilkeler hakkında temel bilgiler verilmesi sağlanır.
|
9- |
Medeni Hukuk ilminin esasları, temel terminolojisi, Medeni Hukuk’un kapsadığı diğer derslerin kapsam ve içerikleri ve arasındaki ilişkiyi, diğer hukuk ilimleriyle ilişkileri, Medeni Kanunun Sistematiği, Başlangıç Hükümleri ve Kişiler Hukukunda uygulanacak temel ilkeler hakkında temel bilgiler verilmesi sağlanır.
|
10- |
Medeni Hukuk ilminin esasları, temel terminolojisi, Medeni Hukuk’un kapsadığı diğer derslerin kapsam ve içerikleri ve arasındaki ilişkiyi, diğer hukuk ilimleriyle ilişkileri, Medeni Kanunun Sistematiği, Başlangıç Hükümleri ve Kişiler Hukukunda uygulanacak temel ilkeler hakkında temel bilgiler verilmesi sağlanır.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Dersin kavramlarını bilme
|
|
2- |
Dersin mesleki eğitime katkısı
|
|
3- |
Genel hukuk dersleri içinde yeri
|
|
4- |
Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
|
|
5- |
Sorunlara çözüm bulabilme
|
|
6- |
Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
|
|
7- |
İşyerindeki yapacağı işe katkısı
|
|
8- |
Bir üst öğrenime geçişte katkısı
|
|
9- |
Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
|
|
10- |
İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
|
|
11- |
Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
10
|
10
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
96
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Turgut AKINTÜRK/ Derya ATEŞ KARAMAN, Medeni Hukuk, Beta Yayınevi, İstanbul 2014.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Mehmet ÜNAL/Fahrettin ARAL/Veysel BAŞPINAR/Hasan Seçkin OZANOĞLU, Medeni Hukuk Pratik Çalışmaları, Savaş Yayınevi, Ankara 2014.
Medeni Kanun.
|
|