Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ABDURRAHMAN AYVAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ABDURRAHMAN AYVAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, Projeksiyon yoluyla slayt, metin, animasyon ve video gösterimi şeklinde verilir. Ayrıca bilgisayardaki çizim programları yardımıyla çizim ve mekanizmaların açıklanması şeklinde uygulamalar da yapılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Pestisitlerin vücuda emilim, dağılım, metabolizma ve boşaltım mekanizmalarını kavratmak.
Toksisiteye neden olan faktörleri kavramak
Pestisitlerin biyotransformasyon mekanizmalarını anlamak, metabolizma çeşitlerini kavratmak
Understand how the body react to foreign compounds
|
Dersin tanımı
|
Toksikoloji Biyokimyasal Yönleri, Toksikoloji ve Doz-Tepki ilişkisi Biyomarkörler, Toksisite, Yeni Teknolojiler, zehirlilik Değerlendirilmesi Kriterleri, Toksik tepkiyi Etkileyen Faktörler: Metabolizma, Metabolizma ve dispozisyonu etkileyen faktörler, yabancı bileşiklere karşı toksik tepki şekilleri, Direkt toksik etki, Toksisitenin biyokimyasal mekanizmaları
|
1- |
Toksikolojinin Biyokimyasal Yönleri
|
2- |
Toksikolojinin temelleri ve Doz-Cevap İlişkileri
|
3- |
Toksik cevabı Etkileyen Faktörler
|
4- |
Toksinlerin emilim dağılım ve boşaltımı
|
5- |
Toksinlerin metabolizması
|
6- |
Toksinlerin metabolik değişimi Phase 1 ve 2 reaksiyonları
|
7- |
Metabolizma ve Disposition Etkileyen Kimyasal Faktörler
|
8- |
Metabolizma ve Disposition Etkileyen Biyolojik Faktörler
|
9- |
Yabancı Bileşikler, Doğrudan Toksik Tepkiler: Doku Lezyonları
|
10- |
Hücresel Toksisite Mekanizması
|
11- |
Farmakolojik, Fizyolojik ve Biyokimyasal Etkileri
|
12- |
Gelişimsel Toksikoloji-Teratojenezis, İmmunotoksisite, Genetik Toksisite, Kimyasal Carcinogenesis
|
13- |
Toksititesinin Biyokimyasal Mekanizmaları: Özel Örnekler
|
14- |
Toksititesinin Biyokimyasal Mekanizmaları: Özel Örnekler, Kimya Carcinogenesis Doku Lezyonları: Karaciğer nekrozu.
|
15- |
Doku Lezyonlar: Böbrek Hasarı, Doku Lezyonları: Akciğer Hasarı, nörotoksik, abartılı ve İstenmeyen Farmakolojik Etkileri
|
16- |
Fizyolojik Etkileri, Biyokimyasal Etkileri: Biyokimyasal Etkileri: Belirli Protein Reseptörleri ile Etkileşimi
|
17- |
Teratogenez, İmmunotoksisite, Multi-Organ Toksisitesi, Multi-Organ Toksisitesi: Metaller
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci biyolojik bir sistemde, toksik bileşiğin emilim, dağılım, metabolizma ve atılım Fazlarından geçtiğini kavrayacaktır.
|
2- |
Öğrenciler toksik bileşiğin metabolik akıbeti hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
|
3- |
Toksik bileşiklerin metabolik değişimleri ile Faz 1 ve Faz 2 reaksiyonlarını öğreneceklerdir.
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
|
|
2- |
Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
|
|
3- |
Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
|
|
4- |
Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
|
|
5- |
Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
|
|
6- |
Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
|
|
7- |
Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
|
|
8- |
Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
|
|
9- |
Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
|
|
10- |
Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
5
|
10
|
50
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
5
|
5
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Principles of Biochemical Toxicology, John A. Timbrell Department of Pharmacy King’s College London London, UK.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
http://www.digitalbookindex.org/_search/search010agriculturepesticidesa.asp
|
|