Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Gida Mühendisliği (doktora) > PESTİSİT METABOLİZMASI VE ETKİ ŞEKİLLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PESTİSİT METABOLİZMASI VE ETKİ ŞEKİLLERİ Üçüncü düzey BİY 612 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ABDURRAHMAN AYVAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ABDURRAHMAN AYVAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, Projeksiyon yoluyla slayt, metin, animasyon ve video gösterimi şeklinde verilir. Ayrıca bilgisayardaki çizim programları yardımıyla çizim ve mekanizmaların açıklanması şeklinde uygulamalar da yapılmaktadır.
Dersin amacı Pestisitlerin vücuda emilim, dağılım, metabolizma ve boşaltım mekanizmalarını kavratmak. Toksisiteye neden olan faktörleri kavramak Pestisitlerin biyotransformasyon mekanizmalarını anlamak, metabolizma çeşitlerini kavratmak Understand how the body react to foreign compounds
Dersin tanımı Toksikoloji Biyokimyasal Yönleri, Toksikoloji ve Doz-Tepki ilişkisi Biyomarkörler, Toksisite, Yeni Teknolojiler, zehirlilik Değerlendirilmesi Kriterleri, Toksik tepkiyi Etkileyen Faktörler: Metabolizma, Metabolizma ve dispozisyonu etkileyen faktörler, yabancı bileşiklere karşı toksik tepki şekilleri, Direkt toksik etki, Toksisitenin biyokimyasal mekanizmaları

Dersin içeriği
1- Toksikolojinin Biyokimyasal Yönleri
2- Toksikolojinin temelleri ve Doz-Cevap İlişkileri
3- Toksik cevabı Etkileyen Faktörler
4- Toksinlerin emilim dağılım ve boşaltımı
5- Toksinlerin metabolizması
6- Toksinlerin metabolik değişimi Phase 1 ve 2 reaksiyonları
7- Metabolizma ve Disposition Etkileyen Kimyasal Faktörler
8- Metabolizma ve Disposition Etkileyen Biyolojik Faktörler
9- Yabancı Bileşikler, Doğrudan Toksik Tepkiler: Doku Lezyonları
10- Hücresel Toksisite Mekanizması
11- Farmakolojik, Fizyolojik ve Biyokimyasal Etkileri
12- Gelişimsel Toksikoloji-Teratojenezis, İmmunotoksisite, Genetik Toksisite, Kimyasal Carcinogenesis
13- Toksititesinin Biyokimyasal Mekanizmaları: Özel Örnekler
14- Toksititesinin Biyokimyasal Mekanizmaları: Özel Örnekler, Kimya Carcinogenesis Doku Lezyonları: Karaciğer nekrozu.
15- Doku Lezyonlar: Böbrek Hasarı, Doku Lezyonları: Akciğer Hasarı, nörotoksik, abartılı ve İstenmeyen Farmakolojik Etkileri
16- Fizyolojik Etkileri, Biyokimyasal Etkileri: Biyokimyasal Etkileri: Belirli Protein Reseptörleri ile Etkileşimi
17- Teratogenez, İmmunotoksisite, Multi-Organ Toksisitesi, Multi-Organ Toksisitesi: Metaller
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci biyolojik bir sistemde, toksik bileşiğin emilim, dağılım, metabolizma ve atılım Fazlarından geçtiğini kavrayacaktır.
2- Öğrenciler toksik bileşiğin metabolik akıbeti hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
3- Toksik bileşiklerin metabolik değişimleri ile Faz 1 ve Faz 2 reaksiyonlarını öğreneceklerdir.
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
7- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 10 50
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Principles of Biochemical Toxicology, John A. Timbrell Department of Pharmacy King’s College London London, UK.
Yardımcı Kaynaklar http://www.digitalbookindex.org/_search/search010agriculturepesticidesa.asp

Ders ile ilgili dosyalar