Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KOMPOZİT MALZEMELER |
Üçüncü düzey |
MM 358 |
|
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşul dersi yok.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FEHMİ NAİR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. FEHMİ NAİR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş.Gör. Mustafa HAMAMCI
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıf ortamında, Yüz-yüze
|
Dersin amacı
|
Kompozit malzemelerin mühendislik malzemeleri arasındaki yerinin kavratılarak, bileşenlerine bağımlı ve bağımsız özelliklerinin ortaya konulması,Kompozit malzeme türlerinin ve kullanım alanlarının tanıtılması malzeme bileşen türü ve yapısıyla ürünün fonksiyonel özellikleri ile ilgili ilişkilerin kavratılmasıdır. Kompozit malzemelerin yukarıdaki konsepte kavratılarak malzeme seçimine yönelik analiz yapabilme kabiliyeti geliştirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Kompozit malzemeler, temel mühendislik malzemeleri olarak kabul edilen metaller, seramikler,polimerlerin teknolojik uygulamalarda tek başlarına yetersiz kaldıkları durumlarda bunlardan birinin veya birkaçının uygun oranlarda ve şekillerde birleştirilerek kullanılan fonksiyonel malzemelerin tanıtıldığı bir derstir
|
1- |
Kompozit malzemelerin tanımı, Mühendislik malzemeleri arasındaki yeri, Mühendislik uygulamalarındaki önemi.
|
2- |
Kompozitlerin genel sınıflandırması, matriks ve takviye elemanlarının türleri ve işlevlerinin tanıtılması
|
3- |
Belli başlı matriks malzemeleri ve özellikleri -genel malzeme karakteristikleri ve üretimleri-.
|
4- |
Belli başlı takviye lemanları ve özellikleri -genel malzeme karakteristikleri ve üretimleri-.
|
5- |
Matris - takviye elemanı arayüzey özellikleri ve ara yüzey reaksiyonları.
|
6- |
Metal-matrisli kompozitler- yapı, özellik, üretim teknikleri-
|
7- |
Seramik matrisli kompozitler- yapı, özellik, üretim teknikleri-
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Polimer matrisli kompozitler -yapı, özellik, üretim teknikleri-
|
10- |
Tabakalı kompozitler, petek yapılı kompozitler, gözenekli kompozitler.
|
11- |
Kompozitlerin mühendislik uygulamaları-örnekler üzerinden analizler-.
|
12- |
Kompozit malzeme seçiminde temel kriterler.
|
13- |
Fonksiyonel kompozit malzeme tasarımı- durum analizi, tasarım bileşenleri.
|
14- |
Kompozitlerin tahribatlı ve tahribatsız muayene teknikleri ve uygulamaları.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kompozit malzemelerin diğer mühendislik malzemeleri arasındaki yerini kavrar ve bu malzemelerle ilgili mevcut kullanım alanlarını analiz eder.
|
2- |
Farklı kompozit malzeme türlerini tanır. Bu malzemelerin genel karakteristikleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
3- |
Kompozit malzemelerde kompoziti oluşturan bileşenlerin özellikleri, birleşme tarzı gibiyapısal özelliklerle konstrüktif özellikler arasındaki ilişkiyi kavrar.Amaca uygun kompozit malzeme tasarımında bu ilişkileri kullanır.
|
4- |
Üretim tekniklerini tanır. ihtiyaç duyulan bir ürün için optimum bileşenleri ve üretim tekniğini belirler.
|
5- |
Bir konsrüksiyon için çalışma şartlarını analiz ederek uygun kompozit türünü seçer ve bileşenlerini optimize eder.
|
6- |
Test metotlarını tanır ve malzemenin işlevine uygun test metodunu belirler.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
4
|
2
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
2
|
1
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
2
|
1
|
2
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
54
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
2
|
30
|
Ödev
|
4
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Şahin Y., Kompozit Malzemelere giriş.Seçkin yayınları, Ankara, 2006
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Chawla K., Composite Materials Science and Engineering, 1998
|
|