Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TÜRKÇE KOMPOZİSYON II |
Üçüncü düzey |
TDE104 |
|
2 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NEVZAT ÖZKAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. GALİP GÜNER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Yazılı anlatım türlerini ve özelliklere kavrama
|
Dersin tanımı
|
-
|
1- |
Yazılı anlatım türlerinin genel özellikleri
|
2- |
Makale, fıkra , eleştiri
|
3- |
Deneme, söyleşi
|
4- |
Gezi yazısı, anı
|
5- |
Günlük, inceleme yazısı
|
6- |
Biyografi, otobiyografi
|
7- |
Bilimsel çalışmalarda bibliyografyadan yararlanma
|
8- |
Şiir, öykü
|
9- |
Ara sınav
|
10- |
Fabl, fıkra
|
11- |
Hikâye, roman
|
12- |
Tiyatro, senaryo
|
13- |
Resmî yazışmalar
|
14- |
Genel değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
2- |
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
|
3- |
Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
4- |
Alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
|
5- |
Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler.
|
6- |
Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Nitelikli bilim insanı olur
|
|
2- |
Biyokimya ve klinik biyokimyada temel kavram ve kuramları kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur
|
|
3- |
Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilme
|
|
4- |
Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun davranışları benimseme
|
|
5- |
Spektrofotometrik çalışmaları yürütebilme
|
|
6- |
Elektroforez çalışmalarını yürütebilme
|
|
7- |
Atomik absorpsiyon çalışmalarını yürütebilme
|
|
8- |
Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur
|
|
9- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur
|
|
10- |
Araştırma sonuçlarını yayın haline getirmeyi öğrebilme
|
|
11- |
Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilme
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
74
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Şükrü Ünalan, Salim Pilav, Sözlü ve Yazılı Anlatım.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ali Akıcı vd., Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı, Ankara
|
|