Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > GIDA MEVZUATI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GIDA MEVZUATI Üçüncü düzey VBH 626 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Herhangi bir ön koşul bulunmamakataıfşr
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ZAFER GÖNÜLALAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste öğrencilerin gıda ile ilgili yasal düzenlemeler ve mevzuatlar hakkında bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bu ders, gıda mevzuatının ilkeleri, ulusal ve uluslararası gıda mevzuatı, Türkiye’de gıda mevzuatı ve gıda kontrolü ve toplam kalite yönetim sistemleri hakkında bilgi verir.

Dersin içeriği
1- Gıda Mevzuatına Giriş
2- Gıdalarda tehlike ve riskler
3- 5179 sayılı kanun
4- Teknik tanımlar
5- HACCP ve HACCP İlkeleri
6- Teknik ve Hijyenik Özellikler
7- Çalışma İzni ve Gıda Sicili
8- Sorumlu Yöneticilik
9- İşyeri Sorumlulukları
10- Kontrol ve denetim
11- Üretim, işleme, dağıtım ve satış aşamalarına dair işyeri işyerlerinin Taşıması Gereken Özellikler
12- Kodeks tebliğleri
13- Kodeks tebliğleri
14- AB gıda mevzuatı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türkiye Cumhuriyeti Gıda mevzuatlarına dair genel çerçeve
2- Avrupa Birliği Gıda mevzuatlarına dair genel çerçeve
3- Gıda mevzuatının ilkeleri
4- Gıda kontrolu, toplam kalite yönetim sistemleri
5- Gıda mevzuatlarında yasal yaptırımlar
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     95
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İnternet erişimi
Yardımcı Kaynaklar Dinçer A. 2003 Türk Gıda Mevzuatı.

Ders ile ilgili dosyalar