Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Enerji Sistemleri Mühendisliği > MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ Birinci düzey ESM 202 Zorunlu 4 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersi almak için bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GAMZE GENÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. GAMZE GENÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı N/A
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim
Dersin amacı Öğrencileri temel mühendislik matematiği konusunda bilgi ile donatmak ve bu bilgilerin Enerji Sistemleri Mühendisliğinde uygulama alanlarını öğretmek
Dersin tanımı Fonksiyon, limit, süreklilik, türev, diferansiyel uygulamaları (artan ve azalan fonksiyonlar), Üstel, logaritmik, hiperbolik ve ters trigonometrik fonksiyonlar ve türevleri tanıtılması. Belirli integraller ve kullanımları

Dersin içeriği
1- Kısmi türevler; Yüksek mertebeden türevler
2- Kısmi türevlerin varlığı ve süreklilik; Tam diferansiyellik; Doğrultuya göre türev;
3- Kısmi türevlerin varlığı ve süreklilik; Tam diferansiyellik; Doğrultuya göre türev;
4- Vektör fonksiyonları ve işlemleri
5- Gradyant, diverjans, rotasyonel ve laplace operatörleri
6- Bileşik fonksiyonların ve kapalı fonksiyonların kısmi türevleri
7- Bileşik fonksiyonların ve kapalı fonksiyonların kısmi türevleri
8- Vize sınavı.
9- Diferansiyel hesapta değişken değiştirme
10- Ortalama değer teoremi; Maksimum ve minimum hesabı ve kısmi türevlerin analitik geometri uygulamaları;
11- Eğrisel integraller; Çok katlı integral hesabı;
12- Eğrisel integraller; Çok katlı integral hesabı;
13- Yüzey integralleri; kütle, düzleme ve eksene göre atalet momentleri hesabı: Gauss, Diverjans, Green ve Stokes teoremleri ve uygulamaları.
14- Yüzey integralleri; kütle, düzleme ve eksene göre atalet momentleri hesabı: Gauss, Diverjans, Green ve Stokes teoremleri ve uygulamaları.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mühendislik problemlerinin matematiksel modellerinin oluşturulmasını sağlamak
2- Problemlerin çözüm yöntemlerini ve mühendislik uygulamalarını açıklamak
3- Mühendislik Matematiğini Enerji Sistemleri Mühendisliği problemlerinin çözümüne uygulayabilme
4- Mühendislik problemini matematik ile tanımlayabilme
5- En uygun mühendislik yaklaşımı ile problem çözme
6- Problem çözme tekniklerini öğrenme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4- - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10- Etkin iletişim kurma becerisi
11- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13- Çağın sorunları hakkında bilgi
14- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 7 2 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     160
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yüksek Matematik Cilt: 3 Ahmet A. Karadeniz
Yardımcı Kaynaklar Matematik Analiz Cilt:2 Prof. Dr. Mustafa Balcı

Ders ile ilgili dosyalar