Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ |
İkinci düzey |
ESM 202 |
|
4 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Bu dersi almak için bir ön koşul bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. GAMZE GENÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. GAMZE GENÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
N/A
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitim
|
Dersin amacı
|
Öğrencileri temel mühendislik matematiği konusunda bilgi ile donatmak ve bu bilgilerin Enerji Sistemleri Mühendisliğinde uygulama alanlarını öğretmek
|
Dersin tanımı
|
Fonksiyon, limit, süreklilik, türev, diferansiyel uygulamaları (artan ve azalan fonksiyonlar), Üstel, logaritmik, hiperbolik ve ters trigonometrik fonksiyonlar ve türevleri tanıtılması. Belirli integraller ve kullanımları
|
1- |
Kısmi türevler; Yüksek mertebeden türevler
|
2- |
Kısmi türevlerin varlığı ve süreklilik; Tam diferansiyellik; Doğrultuya göre türev;
|
3- |
Kısmi türevlerin varlığı ve süreklilik; Tam diferansiyellik; Doğrultuya göre türev;
|
4- |
Vektör fonksiyonları ve işlemleri
|
5- |
Gradyant, diverjans, rotasyonel ve laplace operatörleri
|
6- |
Bileşik fonksiyonların ve kapalı fonksiyonların kısmi türevleri
|
7- |
Bileşik fonksiyonların ve kapalı fonksiyonların kısmi türevleri
|
8- |
Vize sınavı.
|
9- |
Diferansiyel hesapta değişken değiştirme
|
10- |
Ortalama değer teoremi; Maksimum ve minimum hesabı ve kısmi türevlerin analitik geometri uygulamaları;
|
11- |
Eğrisel integraller; Çok katlı integral hesabı;
|
12- |
Eğrisel integraller; Çok katlı integral hesabı;
|
13- |
Yüzey integralleri; kütle, düzleme ve eksene göre atalet momentleri hesabı: Gauss, Diverjans, Green ve Stokes teoremleri ve uygulamaları.
|
14- |
Yüzey integralleri; kütle, düzleme ve eksene göre atalet momentleri hesabı: Gauss, Diverjans, Green ve Stokes teoremleri ve uygulamaları.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mühendislik problemlerinin matematiksel modellerinin oluşturulmasını sağlamak
|
2- |
Problemlerin çözüm yöntemlerini ve mühendislik uygulamalarını açıklamak
|
3- |
Mühendislik Matematiğini Enerji Sistemleri Mühendisliği problemlerinin çözümüne uygulayabilme
|
4- |
Mühendislik problemini matematik ile tanımlayabilme
|
5- |
En uygun mühendislik yaklaşımı ile problem çözme
|
6- |
Problem çözme tekniklerini öğrenme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
7
|
2
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
160
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yüksek Matematik Cilt: 3 Ahmet A. Karadeniz
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Matematik Analiz Cilt:2 Prof. Dr. Mustafa Balcı
|
|