Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > KANJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KANJİ Birinci düzey JDE312 Zorunlu 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. AYHAN KUŞÇULU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. AYHAN KUŞÇULU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Öğrencinin Kanji Seviyesini N2 düzeyine çıkarılarak N1 seviyesine temel oluşturulması
Dersin tanımı N2 seviyesindeki birçok Kanjinin okumalarının ve çizimlerinin yapıldığı bir derstir. Bu derste Öğrencilerin Kanji okuma ve yazma kabiliyetleri ölçülür.

Dersin içeriği
1- Kanji in context 74-76.konu
2- Kanji in context 77-79.konu
3- Kanji in context 81-83.konu
4- Kanji in context 84-86.konu
5- Kanji in context 87-89.konu
6- Kanji in context 90-91.konu
7- Kanji in context 92-93.konu
8- Ara Sınav
9- Serbest Metin üzerinde Kanji okuması ( 非言語コミュニケーション )
10- Serbest Metin üzerinde Kanji okuması ( 非言語コミュニケーション )
11- Serbest Metin üzerinde Kanji okuması ( 挨拶 )
12- Serbest Metin üzerinde Kanji okuması ( ライフスタイルの変化と住宅)
13- Serbest Metin üzerinde Kanji okuması ( ライフスタイルの変化と住宅)
14- Serbest Metin üzerinde Kanji okuması ( ライフスタイルの変化と食生活)
15- Serbest Metin üzerinde Kanji okuması ( ライフスタイルの変化と食生活)
16- Serbest Metin üzerinde Kanji okuması  (愛の言葉 ユヌス エムレ)
17- Yıl Sonu Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- N2 seviyesindeki pek çok isimin Kanjilerini okuyabilir
2- N2 seviyesindeki pek çok Fiilin Kanjilerini okuyabilir
3- N2 seviyesindeki pek çok Sıfatın Kanjilerini okuyabilir
4- N2 seviyesindeki Kanjilerin radikallerini anlar
5- Günlük hayata dair Kanjileri okuyabilir
6- N2 seviyesindeki pek çok Kanjiyi metin içinde kullanbilir.
7- Japonca metinlerden daha fazla bilgi edinebilir
8- Kanjinin çizim sırası daha iyi anlaşılır
9- Gazetelerde sıklıkla kullanılan orta düzey Kanjileri bilir
10- N1 seviyesine geçiş yapılabilir

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kanji in Context workbool vol.1 (74-93 ünite)
Yardımcı Kaynaklar JLPT N2 Kanji Kanzen Masuta - Nihon Jijô Handobukku

Ders ile ilgili dosyalar