Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Radyo,televizyon ve Sinema > VİDEO-KLİP VE REKLAM ESTETİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
VİDEO-KLİP VE REKLAM ESTETİĞİ Birinci düzey RTS350 Seçmeli 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. ONUR ÖNÜRMEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ONUR ÖNÜRMEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans, Görsel materyal izleme ve tartışma
Dersin amacı Reklam ve video klip sektöründe kullanılan teknoloji ve anlatı biçimlerinin uygulama yoluyla öğrenilmesi
Dersin tanımı Reklam ve video klip sektörü hakkında biçim ve içeriğe ilişkin bilgi sahibi olunması

Dersin içeriği
1- Reklam nedir, TV reklamcılığı nedir
2- Reklamda görsel ve işitsel unsurlar
3- Reklamın hedef kitlesine yönelik görsel mesajların sunumu
4- Reklamda yaratıcı düşüncenin oluşumu
5- Reklamda yaratıcı düşüncenin oluşumu
6- Video Klip nedir, tarihsel gelişim süreci nasıldır?
7- Video Klip çekim teknikleri
8- Vize Sınavı
9- Video Kliplerde Animasyon (Canlandırma) teknikleri
10- Video Kliplerde Kurgu biçimleri
11- Video Kliplerde Kurgu biçimleri
12- Video Kliplerde Mekan ve Işık kullanımı
13- Video Kliplerde Mekan ve Işık kullanımı
14- FİNAL
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- TV reklamının genel özellikleri ve bileşenlerini öğrenir
2- Yaratıcı düşünme motivasyonu kazanır
3- Bir reklam fikrini senaryolaştırma ve filme alabilir
4- Video Kliplerin genel özelliklerini ve bileşenlerini öğrenir
5- Yeni anlatı biçimlerini tanır ve uygular
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 20 2 40
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 20 1 20
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Yardımcı Kaynaklar “ Popüler Kültürler – David Rove”, “Modernizmi Seyretmek – Andras Balınt Kovacs”, “Sanat Sineması Üzerine – Ali Karadoğan”, “Görme Biçimleri – John Berger”, “Can Kozanoğlu – Pop Çağı Ateşi”, “Popüler Kültür ve Orhan Gencebay Arabeski – Meral Özbek”,

Ders ile ilgili dosyalar