Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Tarih (yüksek Lisans) > M.Ö.I.BİNDE ANADOLU-MEZOPOTAMYA İLİŞKİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
M.Ö.I.BİNDE ANADOLU-MEZOPOTAMYA İLİŞKİLERİ İkinci düzey TAR 584 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Anadolu-Mezopotamya ilişkilerinde önemli hususlar nelerdir. iki bölge arasındaki ekonomik ve kültürel farklar, ,ki bölgede yaşayan devletlerin çıkarları nelerdir. Asur Devleti'nin ekonomik menfaatleri daha çok nereleri kapsamıştır. Tarih boyunca devletlerarası ilişkilerde menfaatler mi ön planda yer almıştır? uluslararatası ilişkilerde kritik madenlerin önemi nedir? bunların öğrenilmesi .
Dersin tanımı M.Ö. I. bin yılda Asur Devletinin Urartu krallığıyla olan dost veya düşmanca ilişkileri, Geç Hitit beylikelriyle olan ilişkileri, Asur krallarının Anadolu'ya yaptıkları yağma seferleri, Geç Hiti beyliklerinin aralarındaki mücadeleler ve Asur'a karşı yaptıkları ittifaklar dersin konusunu oluşturur.

Dersin içeriği
1- Yukarı Mezopotamya'da Yeni Asur Devletinin ortaya çıkışı ve Hititlerle olan mücadelesi
2- Yeni Asur Krallarının Doğu Anadolu’ya Yaptığı Seferler
3- 2 – Urartu Krallığının Kuruluşu ve Yeni Asurla Olan İlişkileri
4- – III. Salmanassar’ın Tabal, Que seferleri
5- – Asur kralı III. Tiglat-pleser ve Urartu Kralı II. Rusa Arasında Yapılan Savaş
6- Urartu Geç Hitit Beylikleri Arasındaki İlişkiler
7- II. Sargon’un Tabal ve Melitene’ye yaptığı Seferler
8- Ara Sınav
9- – II. Sargon’un Que ve Hilakku Seferleri
10- II. Sargon ve Sonrasında Anadolu’da Kimmerlerle Olan Savaşlar
11- Geç Hitit Beylikleri arasındaki siyasi ve Kültürel İlişkiler
12- –Asur-Firig Münasebetleri
13- – Asur-Lidya Krallığı Münasebetleri
14- Değerlendirme
15- Yarıyıl sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- bu dersle birlikte öğrenciler, Asur krallarının Anadolu'ya neden sefer düzenlediklerini öğrenmiş olacaklar.
2- bu dersle birlikte öğrenciler, Asur devleti için Yukarı deniz neresidir? önemi nedir, bunları öğrenmiş olacaklar.
3- bu dersle birlikte öğrenciler, Asur devleti için Orta Torosların önemi nereden gelmekteydi. bunları öğrenecekler.
4- bu dersle birlikte öğrenciler demir madeninin krallar için önemi nereden gelmektedir. bu maden nerede bulunurdu. öğrenmiş olacaklar.
5- bu dersle birlikte öğrenciler,Urartu devleti denizlere ulaşmak için ne tür çabalar sarf etti. öğrenmiş olacaklar.
6- bu dersle birlikte öğrenciler, Doğu Akdeniz'in önemi nereden gelmektedir. neden tüm devletler buraya haklim olmak istemişlerdir.öğrenecekler.
7- bu dersle birlikte öğrenciler, Anadolu'daki beylikler birlik olup Asura karşı savaştılar, yada bunu başaramadılar, bunları öğrenecekler.
8- bu dersle birlikte öğrenciler, Uluslararası ilişkilerde sürekli menfaatler mi ön planda olmuştur. bunları öğrenecekler.
9- bu dersle birlikte ülkeler savaşırken bir birbirlerinden ne derece etkilenirler. birbir kültürlerinden yazı, mühür, yönetim anlayışı, destan ve mitoslar öğrenilecek.
10- bu dersle birlikte, uluslararası ilişkilerin yeni bir kavram olmadığı ve tarihte yeni bir şey olmadığı öğrenilmiş olacak.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3- Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5- Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6- Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10- Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11- Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14- Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 22 1 22
Ödevler 18 2 36
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 15 1 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 15 2 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar