Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyoistatistik (yükseklisans) > ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA İkinci düzey MÖP 206 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET İZZETTİN YILMAZER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Mehmet İzzettin YILMAZER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Temel programlama bilgi ve becerisini kazandırmak.
Dersin tanımı Algoritmalara giriş, yalancı kod, akış diyagramları, temel arama ve sıralama algoritmaları, programlamada temel kavramlar, yüksek seviyeli programlama dillerinde matematiksel işlemler, kontrol deyimleri, döngüler, programlama örnekleri ve uygulamalar.

Dersin içeriği
1- Temel kavramlar ve tanımlar
2- Donanım, yazılım, programlama dilleri, yazılım geliştirme araçları, ikili sayı sistemi
3- Problem çözme ve algoritmalar
4- Sözde kod ve akış diyagramları
5- Temel kontrol ve döngü işlemleri
6- Dizi işlemleri
7- Matris işlemleri
8- Genel örnekler
9- Arasınav
10- Soru çözümleri
11- Programlama örnekleri ve uygulamalar
12- Dizi ve matris işlemleri
13- Temel sıralama ve arama algoritmaları
14- Akış Diyagramları
15- Akış diyagramı örnekleri
16- Akış diyagramı örnekleri
17- Oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlanması ve uygulamaları.
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler matematik problemlerini çözmek amacıyla algoritma tasarımı ile ilgili temel kavramları öğrenirler.
2- Öğrenciler kendilerinin tasarladığı algoritmalarının analizini öğrenirler.
3- Öğrenciler bir problem için farklı algoritmalar oluşturmayı, test etmeyi ve algoritmaları karşılaştırmasını öğrenirler.
4- Öğrenciler bir problem için farklı akış şemaları oluşturmayı, test etmeyi ve algoritmalarla karşılaştırmasını öğrenirler.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
4- Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
5- Bilimsel bakışa sahip olur,
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
7- Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
8- Bilimsel yenilikleri takip eder,
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 13 1 13
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 13 1 13
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Nabiyev, V., "Algoritmalar", Seçkin Yayınevi, Ankara, 2007. Çelikkol, S., "Programlamaya Giriş ve Algoritmalar", ABP Kitabevi, Trabzon, 2007. Vatansever, F., "Algoritma geliştirme ve programlamaya giriş", SeçkinYayınları, Ankara, 2009

Ders ile ilgili dosyalar