Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA |
İkinci düzey |
MÖP 206 |
|
4 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET İZZETTİN YILMAZER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet İzzettin YILMAZER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Temel programlama bilgi ve becerisini kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Algoritmalara giriş, yalancı kod, akış diyagramları, temel arama ve sıralama algoritmaları, programlamada temel kavramlar, yüksek seviyeli programlama dillerinde matematiksel işlemler, kontrol deyimleri, döngüler, programlama örnekleri ve uygulamalar.
|
1- |
Temel kavramlar ve tanımlar
|
2- |
Donanım, yazılım, programlama dilleri, yazılım geliştirme araçları, ikili sayı sistemi
|
3- |
Problem çözme ve algoritmalar
|
4- |
Sözde kod ve akış diyagramları
|
5- |
Temel kontrol ve döngü işlemleri
|
6- |
Dizi işlemleri
|
7- |
Matris işlemleri
|
8- |
Genel örnekler
|
9- |
Arasınav
|
10- |
Soru çözümleri
|
11- |
Programlama örnekleri ve uygulamalar
|
12- |
Dizi ve matris işlemleri
|
13- |
Temel sıralama ve arama algoritmaları
|
14- |
Akış Diyagramları
|
15- |
Akış diyagramı örnekleri
|
16- |
Akış diyagramı örnekleri
|
17- |
Oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlanması ve uygulamaları.
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler matematik problemlerini çözmek amacıyla algoritma tasarımı ile ilgili temel kavramları öğrenirler.
|
2- |
Öğrenciler kendilerinin tasarladığı algoritmalarının analizini öğrenirler.
|
3- |
Öğrenciler bir problem için farklı algoritmalar oluşturmayı, test etmeyi ve algoritmaları karşılaştırmasını öğrenirler.
|
4- |
Öğrenciler bir problem için farklı akış şemaları oluşturmayı, test etmeyi ve algoritmalarla karşılaştırmasını öğrenirler.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
|
|
4- |
Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
|
|
5- |
Bilimsel bakışa sahip olur,
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
|
|
7- |
Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip eder,
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
13
|
1
|
13
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
13
|
1
|
13
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
54
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Nabiyev, V., "Algoritmalar", Seçkin Yayınevi, Ankara, 2007.
Çelikkol, S., "Programlamaya Giriş ve Algoritmalar", ABP Kitabevi, Trabzon, 2007.
Vatansever, F., "Algoritma geliştirme ve programlamaya giriş", SeçkinYayınları, Ankara, 2009
|
|