Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İktisat (doktora) > MAKRO İKTİSAT I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MAKRO İKTİSAT I Üçüncü düzey İKT 633 Zorunlu 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Dersin herhangi bir ön koşulu yoktur.
Eğitimin dili Türkçe/İngilizce
Koordinatör PROF. DR. EYYUP ECEVİT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. EYYUP ECEVİT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Ders her hafta ilgili öğretim görevlisi başkanlığında her öğrencinin kendisine verilen konuyu önceden hazırlanıp sınıfta anlatması şeklinde işlenecektir. Öğretim üyesi ilave anlatımlarıyla, sorularıyla dersin içeriğini zenginleştirecektir.
Dersin amacı Bu dersin amacı makro iktisat alanında bilimsel çalışmaları takip etme, anlama, eleştirme ve bu tür çalışmalara katkı yapma düzeyine ulaşmaktır.
Dersin tanımı Bu dersin içeriği, ekonominin bütününe ilişkin olan, makroekonomik konuları ve soruları bilimsel bir yaklaşımla ve detaylıca analiz etmektir. Bu çerçevede ilgileneceğimiz konuların bazıları şunlardır: Ekonomiler nasıl büyür? Büyümenin kaynakları nelerdir?Ülkeler arasında gelişmişlik düzeyleri neden farklıdır? Bilgi ve sermaye birikiminin makroekonomi üzerindeki etkisi ve mekanizmaları nelerdir? Ekonomilerde makroekonomik düzeyde dalgalanmalar neden oluşmaktadır? Ekonomik dalgalanmalar konusundaki teorik yaklaşımlar nelerdir?

Dersin içeriği
1- Solow büyüme modeli: modelin dinamikleri, tasarruflar ve nüfusun büyüme üzerindeki etkileri
2- Büyüme teorisinin temel sorunları; Çevre ve ekonomik büyüme ilişkisi
3- Sonsuz ufuk ve ardışık nesiller modelleri: Ramsey-Cass-Koopmans Modeli ve Diamond Modeli
4- Yeni büyüme teorisi: Ar-Ge modelleri, ülkelerarası gelir farklılıkları (beşeri sermaye modelleri)
5- Reel konjonktür teorisi: Teori ve modelin kalibrasyonu
6- Geleneksel Keynezyen dalgalanma teorileri: Ücret ve fiyat katılıkları, hasıla-enflasyon ve para-hasıla ilişkisi I
7- Geleneksel Keynezyen dalgalanma teorileri: Ücret ve fiyat katılıkları, hasıla-enflasyon ve para-hasıla ilişkisi II
8- Ara Sınav
9- Eksik Nominal Ayarlamanın Mikroekonomik Temelleri: Lucas Eksik Bilgi Modeli, Yeni Keynesyen İktisat
10- Tüketim: Sürekli Gelir Hipotezi, Rastsal Yürüyüş Modeli, Faiz Oranı ve Tasarruf İlişkisi
11- Yatırım: Ayarlama Maliyetli Yatırım Modeli, Tobin''in q Modeli
12- İşsizlik: Etkin Ücret Modelleri, Shapiro-Stiglitz Modeli, Zımni Sözleşmeler, İçeridekiler-Dışarıdakiler Modeli, Histerisiz Etkisi I
13- İşsizlik: Etkin Ücret Modelleri, Shapiro-Stiglitz Modeli, Zımni Sözleşmeler, İçeridekiler-Dışarıdakiler Modeli, Histerisiz Etkisi II
14- Enflasyon ve Para Politikası: Enflasyon, Para Arzı Artışı ve Faiz Oranları, Dinamik Tutarsızlık, Faiz Oranı Kuralları, Senyoraj ve Enflasyon İlişkisi, Enflasyonun Maliyetleri
15- Bütçe Açıkları ve Maliye Politikası: Hükümetlerin Bütçe Kısıtı, Ricardian Eşdeğerlik Denklemi, Vergi Düzleştirmesi, Bütçe Açıklarının Maliyetleri
16- Final Sınavı
17- Final Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi alan öğrenciler dersin içeriğinde belirtilen soruları tartışabilecek,
2- Üretim, tüketim, işsizlik gibi makroekonomik konularda derinlemesine analiz yapabilecek,
3- Ampirik çalışmalar hakkında bilgi sahibi olabilecek,
4- Makro iktisat literatürünü yakından takip edebilecek bir seviyeye ulaşacak,
5- Makroiktisat alanındaki bilimsel çalışmaları anlayıp, eleştirebilecek,
6- Makroiktisat alanında bilimsel çalışmalar üretebileceklerdir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ekonomik sorunlara iktisat kuramları ışığında açıklayıcı çözümler getirebilmek.
2- Bölgesel ve küresel düzeyde ekonomik gelişmeleri takip edebilmek.
3- İktisat biliminin alt alanları olan iktisat Teorisi, iktisat politikası, iktisadi gelişme ve uluslararası iktisat alanlarında uzmanlık bilgisine sahip olmak.
4- Ekonomik sorunları istatistiksel ve ekonomik modellere dönüştürebilmek.
5- Matematiksel, ekonometrik ve istatistiksel yöntemleri iktisadi problemleri çözüme kavuşturmak amacıyla kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
6- Yabancı literatürü takip edebilecek yabancı dil bilgisine ve teorik alt yapıya sahip olmak.
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 1 3 3
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 40
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı David Romer, Advanced Macroeconomics, McGraw-Hill, 2005
Yardımcı Kaynaklar Robert M. Solow (1956). “ A Contribution to the Theory of Economic Growth.“ Quarterly Journal of Economics 70: pg.65-94. Finn E. Kydland and Edward C. Prescott (1982). "Time to Build and Aggregate Fluctuations".Econometrica:50, 6:1345-1370.

Ders ile ilgili dosyalar