Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
AVRUPA BÜTÜNLEŞME SÜRECİ |
Üçüncü düzey |
ULS522 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Lisans düzeyinde Ekonomik Entagrasyon Teorisi, Avrupa Birliği, Uluslararası Ekonomik İlişkiler derslerinden birinin veya birkaçının alınmış olması, öğrencilerin başarısını artıracaktır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. GÜNER ÖZKAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. HAYRİYE ATİK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Her ders teorik ve uygulamalı konulardan oluşmaktadır. Teorik konular öğretim üyesi tarafından anlatılmakta, güncel konularda öğrencilerin de katılımı beklenmektedir.
|
Dersin amacı
|
Avrupa bütünleşme hareketinin geçmişini ve günümüzdeki gelişimini ortaya koymaktır.
|
Dersin tanımı
|
Avrupa Kıtası'nda ortaya çıkan entgrasyon hareketleri, Avrupa Birliği ve bütünleşme sürecini ele alır.
|
1- |
Ekonomic Entegrasyon Teorisi. Entegrasyon Türleri. Entegrasyonların statik ve dinamik etkileri.
|
2- |
Avrupa kıtasında ortaya çıkan belli balı entegrasyonlar. AET, AKÇT, AAET.
|
3- |
Avrupa Ekonomik Topluluğu'ndan Avrupa Birliği'ne geçiş süreci.
|
4- |
Avrupa'da Tek Pazar olarak bütünleşme. Tek Avrupa Senedi. Cecchini Rapou. Beyaz Rapor.
|
5- |
Avrupa'da parasal bütünleşme. AB'nde Euro'ya geçiş süreci. Maastricht Anlaşması. Avrupa Merkez Bankası.
|
6- |
Avrupa Birliği'nde anayasa süreci. Lizbon Antlaşması.
|
7- |
Avrupa Birliği'nin ortak politikaları (Tarım politikası, sanayi politikası, ulaştırma politikası...)
|
8- |
AB'nin genişleme aşamaları.
|
9- |
Türkiye-AB ilişkileri.1964-1996.
|
10- |
Türkiye- AB İlişkileri.1997-2005.
|
11- |
Türkiye-AB İlişkileri.2005-2014
|
12- |
AB'nin Akdeniz Bölgesi ile İlişkileri
|
13- |
AB'nin Orta Doğu Bölgesi ile ilişkileri.
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dersi alan öğrenciler, Avrupa'da ortaya çıkan entegrayon sürecinin tarihsel geçmişini ve bugünkü durumunu anlayabilecek ve gelişmeleri analiz edebilecekler.
|
2- |
Dersi alan öğrenciler Türkiye-AB ilişkilerinin geçmişini ve bugününü değerlendirebilecekler.
|
3- |
Dersi alan öğrenciler, AB bütünleşme süreci veya Türkiye-AB ilişkilerini ele alan herhangi bir konuda tez hazırlamaları durumunda, yeterli ve gerekli alt yapıya sahip olabilecekler.
|
4- |
Öğrenciler, AB ile müzakere sürecini anlayabilecekler.
|
5- |
Dersi alan öğrenciler, AB'nin bütünleşme aşamalarını diğer entegrasyonlar için örnek olarak alabilirler.
|
6- |
Dersi alan adaylar, AB konusunda rapor ve makale hazırlayabilecekler.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Turizm alanında mevcut kavram ve fikirleri yakın ve farklı alanlardaki gelişim ve değişimleri de dikkate almak suretiyle bilimsel metotlar kullanarak değerlendirme ve yeni kavram ve fikirlerin oluşmasına katkıda bulunma.
|
|
2- |
Turizm işletmeciliği alanında mevcut ve olası problem, soru ve tartışmaları stratejik yönlerini de dikkate alarak paydaşların ihtiyaçları çerçevesinde değerlendirme.
|
|
3- |
Turizme örnek teşkil edebilecek ana akım alanlardan da faydalanarak turizm alanına ışık tutacak yeni bilgilerin ortaya çıkmasına katkı sağlama.
|
|
4- |
Turizm alanında teori ve uygulamaya dönük özgün bilgi, kavram ve fikirlerin ortaya çıkmasına katkıda bulunma.
|
|
5- |
Turizm alanında yeni bilgi ve yöntemlerin oluşmasına katkı sağlama.
|
|
6- |
Turizm işletmeciliği alanında sürdürülebilir rekabet avantajı elde edebilmek için yeni modeller oluşturma veya ana akım alanlardan uygun olabilecek modelleri uyarlama.
|
|
7- |
Turizm alanında özgün proje oluşturabilme ve/veya mevcut projelere değer oluşturabilecek şekilde katkı sağlama.
|
|
8- |
Turizm alanındaki karmaşık teorik ve uygulamaya dönük problemleri tespit edebilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri sunabilme.
|
|
9- |
Bağımsız olarak araştırma tasarlama, yürütme ve sonuca erdirebilme kabiliyetini geliştirmeye yardımcı olma.
|
|
10- |
Akademik çalışmaları yönlendirme ve yönetebilme kabiliyeti geliştirmek için yardımcı olma.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Cihan Dura ve Hayriye Atik, Avrupa Birliği, Gümrük Birliği ve Türkiye, Ankara:Nobel Yayınevi.4. Baskı, 2014.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Cihan Dura ve Hayriye Atik, Ekonomik Açıdan Avrupa Birliği Sözlüğü, 20004. Ankara. Vadi Yayınevi.
|
|