Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Sanat Tarihi (yüksek Lisans) > AVRUPA BÜTÜNLEŞME SÜRECİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AVRUPA BÜTÜNLEŞME SÜRECİ İkinci düzey ULS522 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Lisans düzeyinde Ekonomik Entagrasyon Teorisi, Avrupa Birliği, Uluslararası Ekonomik İlişkiler derslerinden birinin veya birkaçının alınmış olması, öğrencilerin başarısını artıracaktır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÜNER ÖZKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HAYRİYE ATİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Her ders teorik ve uygulamalı konulardan oluşmaktadır. Teorik konular öğretim üyesi tarafından anlatılmakta, güncel konularda öğrencilerin de katılımı beklenmektedir.
Dersin amacı Avrupa bütünleşme hareketinin geçmişini ve günümüzdeki gelişimini ortaya koymaktır.
Dersin tanımı Avrupa Kıtası'nda ortaya çıkan entgrasyon hareketleri, Avrupa Birliği ve bütünleşme sürecini ele alır.

Dersin içeriği
1- Ekonomic Entegrasyon Teorisi. Entegrasyon Türleri. Entegrasyonların statik ve dinamik etkileri.
2- Avrupa kıtasında ortaya çıkan belli balı entegrasyonlar. AET, AKÇT, AAET.
3- Avrupa Ekonomik Topluluğu'ndan Avrupa Birliği'ne geçiş süreci.
4- Avrupa'da Tek Pazar olarak bütünleşme. Tek Avrupa Senedi. Cecchini Rapou. Beyaz Rapor.
5- Avrupa'da parasal bütünleşme. AB'nde Euro'ya geçiş süreci. Maastricht Anlaşması. Avrupa Merkez Bankası.
6- Avrupa Birliği'nde anayasa süreci. Lizbon Antlaşması.
7- Avrupa Birliği'nin ortak politikaları (Tarım politikası, sanayi politikası, ulaştırma politikası...)
8- AB'nin genişleme aşamaları.
9- Türkiye-AB ilişkileri.1964-1996.
10- Türkiye- AB İlişkileri.1997-2005.
11- Türkiye-AB İlişkileri.2005-2014
12- AB'nin Akdeniz Bölgesi ile İlişkileri
13- AB'nin Orta Doğu Bölgesi ile ilişkileri.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dersi alan öğrenciler, Avrupa'da ortaya çıkan entegrayon sürecinin tarihsel geçmişini ve bugünkü durumunu anlayabilecek ve gelişmeleri analiz edebilecekler.
2- Dersi alan öğrenciler Türkiye-AB ilişkilerinin geçmişini ve bugününü değerlendirebilecekler.
3- Dersi alan öğrenciler, AB bütünleşme süreci veya Türkiye-AB ilişkilerini ele alan herhangi bir konuda tez hazırlamaları durumunda, yeterli ve gerekli alt yapıya sahip olabilecekler.
4- Öğrenciler, AB ile müzakere sürecini anlayabilecekler.
5- Dersi alan öğrenciler, AB'nin bütünleşme aşamalarını diğer entegrasyonlar için örnek olarak alabilirler.
6- Dersi alan adaylar, AB konusunda rapor ve makale hazırlayabilecekler.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2- Sanat Tarihi alanında yerli/yabancı yazılı ve görsel kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
3- Sanat Tarihi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
4- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde yöntem/teknikler ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümler.
5- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler üretir. Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini kullanarak farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
6- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız olarak çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
7- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. Toplumun kültür-sanat duyarlılığını geliştirir.
8- Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.
9- Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
10- Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi bağımsız olarak zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirerek ilgili alanda bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
11- Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarır. Alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları paylaşır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Cihan Dura ve Hayriye Atik, Avrupa Birliği, Gümrük Birliği ve Türkiye, Ankara:Nobel Yayınevi.4. Baskı, 2014.
Yardımcı Kaynaklar Cihan Dura ve Hayriye Atik, Ekonomik Açıdan Avrupa Birliği Sözlüğü, 20004. Ankara. Vadi Yayınevi.

Ders ile ilgili dosyalar