Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Turizm İşletmeciliği (doktora) > AVRUPA BÜTÜNLEŞME SÜRECİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AVRUPA BÜTÜNLEŞME SÜRECİ Üçüncü düzey ULS522 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Lisans düzeyinde Ekonomik Entagrasyon Teorisi, Avrupa Birliği, Uluslararası Ekonomik İlişkiler derslerinden birinin veya birkaçının alınmış olması, öğrencilerin başarısını artıracaktır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÜNER ÖZKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HAYRİYE ATİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Her ders teorik ve uygulamalı konulardan oluşmaktadır. Teorik konular öğretim üyesi tarafından anlatılmakta, güncel konularda öğrencilerin de katılımı beklenmektedir.
Dersin amacı Avrupa bütünleşme hareketinin geçmişini ve günümüzdeki gelişimini ortaya koymaktır.
Dersin tanımı Avrupa Kıtası'nda ortaya çıkan entgrasyon hareketleri, Avrupa Birliği ve bütünleşme sürecini ele alır.

Dersin içeriği
1- Ekonomic Entegrasyon Teorisi. Entegrasyon Türleri. Entegrasyonların statik ve dinamik etkileri.
2- Avrupa kıtasında ortaya çıkan belli balı entegrasyonlar. AET, AKÇT, AAET.
3- Avrupa Ekonomik Topluluğu'ndan Avrupa Birliği'ne geçiş süreci.
4- Avrupa'da Tek Pazar olarak bütünleşme. Tek Avrupa Senedi. Cecchini Rapou. Beyaz Rapor.
5- Avrupa'da parasal bütünleşme. AB'nde Euro'ya geçiş süreci. Maastricht Anlaşması. Avrupa Merkez Bankası.
6- Avrupa Birliği'nde anayasa süreci. Lizbon Antlaşması.
7- Avrupa Birliği'nin ortak politikaları (Tarım politikası, sanayi politikası, ulaştırma politikası...)
8- AB'nin genişleme aşamaları.
9- Türkiye-AB ilişkileri.1964-1996.
10- Türkiye- AB İlişkileri.1997-2005.
11- Türkiye-AB İlişkileri.2005-2014
12- AB'nin Akdeniz Bölgesi ile İlişkileri
13- AB'nin Orta Doğu Bölgesi ile ilişkileri.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dersi alan öğrenciler, Avrupa'da ortaya çıkan entegrayon sürecinin tarihsel geçmişini ve bugünkü durumunu anlayabilecek ve gelişmeleri analiz edebilecekler.
2- Dersi alan öğrenciler Türkiye-AB ilişkilerinin geçmişini ve bugününü değerlendirebilecekler.
3- Dersi alan öğrenciler, AB bütünleşme süreci veya Türkiye-AB ilişkilerini ele alan herhangi bir konuda tez hazırlamaları durumunda, yeterli ve gerekli alt yapıya sahip olabilecekler.
4- Öğrenciler, AB ile müzakere sürecini anlayabilecekler.
5- Dersi alan öğrenciler, AB'nin bütünleşme aşamalarını diğer entegrasyonlar için örnek olarak alabilirler.
6- Dersi alan adaylar, AB konusunda rapor ve makale hazırlayabilecekler.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm alanında mevcut kavram ve fikirleri yakın ve farklı alanlardaki gelişim ve değişimleri de dikkate almak suretiyle bilimsel metotlar kullanarak değerlendirme ve yeni kavram ve fikirlerin oluşmasına katkıda bulunma.
2- Turizm işletmeciliği alanında mevcut ve olası problem, soru ve tartışmaları stratejik yönlerini de dikkate alarak paydaşların ihtiyaçları çerçevesinde değerlendirme.
3- Turizme örnek teşkil edebilecek ana akım alanlardan da faydalanarak turizm alanına ışık tutacak yeni bilgilerin ortaya çıkmasına katkı sağlama.
4- Turizm alanında teori ve uygulamaya dönük özgün bilgi, kavram ve fikirlerin ortaya çıkmasına katkıda bulunma.
5- Turizm alanında yeni bilgi ve yöntemlerin oluşmasına katkı sağlama.
6- Turizm işletmeciliği alanında sürdürülebilir rekabet avantajı elde edebilmek için yeni modeller oluşturma veya ana akım alanlardan uygun olabilecek modelleri uyarlama.
7- Turizm alanında özgün proje oluşturabilme ve/veya mevcut projelere değer oluşturabilecek şekilde katkı sağlama.
8- Turizm alanındaki karmaşık teorik ve uygulamaya dönük problemleri tespit edebilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri sunabilme.
9- Bağımsız olarak araştırma tasarlama, yürütme ve sonuca erdirebilme kabiliyetini geliştirmeye yardımcı olma.
10- Akademik çalışmaları yönlendirme ve yönetebilme kabiliyeti geliştirmek için yardımcı olma.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Cihan Dura ve Hayriye Atik, Avrupa Birliği, Gümrük Birliği ve Türkiye, Ankara:Nobel Yayınevi.4. Baskı, 2014.
Yardımcı Kaynaklar Cihan Dura ve Hayriye Atik, Ekonomik Açıdan Avrupa Birliği Sözlüğü, 20004. Ankara. Vadi Yayınevi.

Ders ile ilgili dosyalar