Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Matematik > BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA I Birinci düzey MAT221 Zorunlu 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ FATİH SARIKOÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET ARI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, bir bilgisayar dili öğretmektir.
Dersin tanımı Bilgisayar tarihçesi ve bilgisayarı oluşturan birimler, Akış diyagramları ve algoritmalar, Giriş çıkış deyimleri, Değişken tanımları,Veri tipleri, Karşılaştırma ve dallandırma deyimleri, Çoklu karşılaştırma deyimi For döngüsü, While ve do döngüleri, Sıralama algoritmaları ve kodlarının yazımı, Arama algoritmaları ve kodlarının yazımı,Dinamik değişkenler, Nesneye yönelimli programlamaya giriş, Dosyalar için giriş çıkış komutları

Dersin içeriği
1- Bilgisayar tarihçesi ve bilgisayarı oluşturan birimler
2- Akış diyagramları ve algoritmalar
3- Giriş çıkış deyimleri
4- Değişken tanımları
5- Veri tipleri
6- Karşılaştırma ve dallandırma deyimleri
7- Çoklu karşılaştırma deyimi
8- Ara Sınav
9- Do döngüsü
10- While döngüsü
11- Sıralama algoritmaları ve kodlarının yazımı
12- Arama algoritmaları ve kodlarının yazımı
13- Dinamik değişkenler
14- Statik değişkenler
15- Dosyalar için giriş çıkış komutları
16- Son Sınav
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilgisayarı oluşturan ana unsurları yorumlar
2- Bilgisayarın işletim sitemleri hakkında bilgisi olur
3- Bilgisayarın çevre birimlerini tanır
4- Bir problem çözümünü algoritma ile ifade edebilir
5- Bir algoritmayı akış diyagramları ile gösterebilir
6- Giriş çıkış deyimlerini sıralar
7- Döngü ve karşılaştırma deyimlerini kullanabilir
8- Bir algoritmayı bir bilgisayar dilinde kod karşılığını yazabilir
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2- Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3- Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4- Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5- Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6- Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7- Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8- Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9- Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10- Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11- Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12- Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13- Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14- Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15- Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     118
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar