Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Havacilik Yönetimi > BASIN TARİHİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BASIN TARİHİ Birinci düzey EDE 423 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TARIYEL BABAYEV
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TARIYEL BABAYEV
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz-yüze
Dersin amacı Ermeni basın tarihinin amacı, Ermeni toplumunun kültürel, sosyal, siyasi ve ekonomik gelişimini belgelemek ve bu süreçteki önemli olayları, figürleri ve düşünceleri analiz etmektir.
Dersin tanımı Ermeni basın tarihi, Ermeni toplumunun kültürel, sosyal, siyasi ve ekonomik yaşamını yansıtan ve bu süreçteki gelişmeleri belgeleyen yazılı ve görsel iletişim araçlarının tarihsel sürecini ifade eder. Bu tarih, Ermeni halkının düşünce yapısını, kimliğini ve toplumsal mücadelelerini anlamak için önemli bir kaynak niteliğindedir.

Dersin içeriği
1- Basının tanımı ve önemi
2- Ermeni basın tarihinin genel çerçevesi
3- İlk Ermeni gazeteleri ve yayıncılar
4- Ermeni diasporasında basının gelişimi
5- Osmanlı İmparatorluğu döneminde Ermeni basını
6- Ermenice Basında Türk-Ermeni ilişkileri
7- Sözde Ermeni Soykırımı ve basının rolü
8- Sovyetler Birliği döneminde Ermeni basını
9- Ara sınavı
10- Önemli gazeteler ve dergiler (örneğin, "Mshak", "Arev", "Azg", vb.)
11- Ermeni toplumundaki basın etkileri
12- Modern Ermeni basınının durumu
13- Dijital medya ve sosyal medya etkileri
14- Önemli yayın organlarını ve yazarları tanımak
15- Günümüzdeki basın dinamiklerini değerlendirebilmek
16- Ermeni basınının tarihsel gelişimini ve önemli olaylarını kavramak
17- Final sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ermeni basınının tarihsel gelişimini ve önemli dönüm noktalarını anlama
2- Ermeni basınında önemli rol oynamış gazeteleri ve dergileri tanıma
3- Ermeni basınının toplumsal, kültürel ve politik etkilerini analiz etme
4- Ermeni basınında yer alan olayları ve söylemleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme.
5- Farklı dönemlerde basının rolünü ve etkisini sorgulama
6- Günümüzdeki Ermeni basınının durumu ve dijital medya etkilerini anlama
7- Ermeni basını ile ilgili araştırma projeleri hazırlama ve sunma yeteneği kazanma.
8- Sınıf içi tartışmalara etkin bir şekilde katılabilme
9- Ermeni Basın tarihinin sosyal, politik ve ekonomik bağlamlarını analizi
10- Medya içeriklerini analiz etmek ve değerlendirmek

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hava taşımacılığı operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahip olmak.
2- Hava taşımacılığı ve işletmecilik ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahip olmak.
3- Hava taşımacılığına ilişkin bilgileri ekip arkadaşlarına aktarabilmek.
4- Hava taşımacılığı sistemini, bir sistem bileşenini ya da sürecini analiz etmek ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlamak; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulamak
5- Karar, uygulama ve davranışlarında hava taşımacılığına ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olmak; bunun için gerekli olan modern ve teknik araçları seçmek ve kullanmak
6- Hava taşımacılığına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanmak; bunun için ilgili temel problemleri saptamak, tanımlamak, formüle etmek ve çözmek; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçmek ve uygulamak
7- Hava taşımacılığındaki örgütler/kurumlar için amaç ve hedef belirlemek.
8- Hava taşımacılığı alanındaki konularda kapsamlı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmek; bunun için bilgiye erişmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapmak, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanmak.
9- Takım çalışmalarını planlamak, yönlendirmek, bu takımlarda etkin olarak çalışmak.
10- Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirmek.
11- Hava taşımacılığı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini hava taşımacılığı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurarak, yazılı /sözlü olarak nicel/nitel verilerle destekleyerek paylaşmak.
12- Bilgi iletişim sistemleri hakkında ileri düzeyde yetkinliğe sahip olmak
13- Hava taşımacılığı ile ilgili alanındaki güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
14- Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla paylaşabilecek bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanmak
15- Etik değerlerle ilgili sorumluluk bilincine sahip olmak.
16- Hava taşımacılığı sektöründeki işletmelerin yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilince ve bu alanlardaki uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak
17- Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak.
18- Hava taşımacılığı sektöründe yer alan havacılık işletmeleri ile sürdürülebilir iletişim kurmak. Havacılık sektöründeki yeni gelişmeleri takip ve teşvik etmek.
19- Havacılık sektöründeki örgütlere ilişkin eleştirel bakış açısına sahip olmak.
20- Havacılık sektöründeki örgütlere amaç ve hedefleri doğrultusunda katma değer sağlamak.Sektör paydaşlarıyla ilişkileri etkin biçimde yürütmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar