Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BASIN TARİHİ |
Birinci düzey |
EDE 423 |
Seçmeli |
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TARIYEL BABAYEV
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TARIYEL BABAYEV
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz-yüze
|
Dersin amacı
|
Ermeni basın tarihinin amacı, Ermeni toplumunun kültürel, sosyal, siyasi ve ekonomik gelişimini belgelemek ve bu süreçteki önemli olayları, figürleri ve düşünceleri analiz etmektir.
|
Dersin tanımı
|
Ermeni basın tarihi, Ermeni toplumunun kültürel, sosyal, siyasi ve ekonomik yaşamını yansıtan ve bu süreçteki gelişmeleri belgeleyen yazılı ve görsel iletişim araçlarının tarihsel sürecini ifade eder. Bu tarih, Ermeni halkının düşünce yapısını, kimliğini ve toplumsal mücadelelerini anlamak için önemli bir kaynak niteliğindedir.
|
1- |
Basının tanımı ve önemi
|
2- |
Ermeni basın tarihinin genel çerçevesi
|
3- |
İlk Ermeni gazeteleri ve yayıncılar
|
4- |
Ermeni diasporasında basının gelişimi
|
5- |
Osmanlı İmparatorluğu döneminde Ermeni basını
|
6- |
Ermenice Basında Türk-Ermeni ilişkileri
|
7- |
Sözde Ermeni Soykırımı ve basının rolü
|
8- |
Sovyetler Birliği döneminde Ermeni basını
|
9- |
Ara sınavı
|
10- |
Önemli gazeteler ve dergiler (örneğin, "Mshak", "Arev", "Azg", vb.)
|
11- |
Ermeni toplumundaki basın etkileri
|
12- |
Modern Ermeni basınının durumu
|
13- |
Dijital medya ve sosyal medya etkileri
|
14- |
Önemli yayın organlarını ve yazarları tanımak
|
15- |
Günümüzdeki basın dinamiklerini değerlendirebilmek
|
16- |
Ermeni basınının tarihsel gelişimini ve önemli olaylarını kavramak
|
17- |
Final sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ermeni basınının tarihsel gelişimini ve önemli dönüm noktalarını anlama
|
2- |
Ermeni basınında önemli rol oynamış gazeteleri ve dergileri tanıma
|
3- |
Ermeni basınının toplumsal, kültürel ve politik etkilerini analiz etme
|
4- |
Ermeni basınında yer alan olayları ve söylemleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme.
|
5- |
Farklı dönemlerde basının rolünü ve etkisini sorgulama
|
6- |
Günümüzdeki Ermeni basınının durumu ve dijital medya etkilerini anlama
|
7- |
Ermeni basını ile ilgili araştırma projeleri hazırlama ve sunma yeteneği kazanma.
|
8- |
Sınıf içi tartışmalara etkin bir şekilde katılabilme
|
9- |
Ermeni Basın tarihinin sosyal, politik ve ekonomik bağlamlarını analizi
|
10- |
Medya içeriklerini analiz etmek ve değerlendirmek
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
|
|
2- |
Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
|
|
4- |
Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
5- |
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
|
|
6- |
Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
|
|
7- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
8- |
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
|
11- |
Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
12- |
Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
|
|
13- |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
14- |
Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
15- |
Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
|
|
16- |
Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|