Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İngiliz Dili ve Edebiyati (doktora) > MATEMATİKSEL PROGRAMLAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MATEMATİKSEL PROGRAMLAMA Üçüncü düzey İŞL 641 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. BANU SUNGUR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AHMET HASKÖSE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Ders anlatımı, öğrencilerin bireysel çalışması ve derse katılımı
Dersin amacı Deterministik optimizasyon modellerin matematiksel yapılarının anlaşılması ve iş hayatındaki çeşitli karmaşık sistemlerine yönelik model geliştirilmesi
Dersin tanımı İleri düzey Doğrusal Programlama uygulamaları, Doğrusal olmayan Programlama, kısıtlı ve kısıtsız optimizasyon problemleri

Dersin içeriği
1- Sistemlerin modellenmesi ve teknikleri
2- Doğrusal Programlama ve Şebeke Modelleri
3- İleri düzey Doğrusal Programlama uygulamaları
4- Örnek olay çalışması
5- Doğrusal olmayan programlama problemlerinin sınıflandırılması ve örnekler
6- Kısıtsız optimizasyon problemleri
7- Kısıtlı optimizasyon problemleri
8- Ara sınav
9- Kuhn- Tucker (K-T) şartları
10- Kuhn- Tucker (K-T) şartları
11- Kısıtsız optimizasyon algoritmaları
12- Kısıtlı optimizasyon algoritmaları
13- Doğrusal olmayan programlama uygulamaları
14- Örnek olay çalışması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sistemlerin model ile ifade edilmesi hakkında bilgi sahibi olmak
2- Sistemlerin modelleme ile analiz edilmesi hakkında bilgi sahibi olmak
3- İleri düzey Doğrusal Programlama modelleri hakkında bilgi sahibi olmak
4- Doğrusal olmayan Programlama ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak
5- Çeşitli kısıtlı optimizasyon algoritmaları hakkında bilgi sahibi olmak
6- Çeşitli kısıtsız optimizasyon algoritmaları hakkında bilgi sahibi olmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1- Bu bölümde lisansüstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2- 2- Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3- 3- Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4- 4- Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5- 5- Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6- 6- Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7- 7- Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler
8- 8- İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9- 9- Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10- 10- Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11- 11- İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12- 12- İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler.
13- 13- Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14- 14- Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler.
15- 15- Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16- 16- Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17- 17- Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler.
18- 18- Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19- 19- Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20- 20- Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 12 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sinha S.M., Mathematical Programming: Theory and Methods, Elsevier Science & Technology, 2006 Griva I., Nash S.G. and Sofer A., Linear and Nonlinear Optimization, the Society for Industrial and Applied Mathematics, 2009 Biegler L.T., Nonlinear Programming: Concepts, Algorithms, and Applications to Chemical Processes, the Society for Industrial and Applied Mathematics and the Mathematical Optimization Society, 2010 Nocedal J and Wright S.J., Numerical Optimization, Springer Media, LLC., 2006 Ahuja R.K., Magnanti, T.L. and Orlin J.B., Network Flows: Theory, Algorithms, and Applications, Prentice-Hall, Inc., 1993
Yardımcı Kaynaklar Alanla ilgili makaleler

Ders ile ilgili dosyalar