Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (doktora) > İLAÇLARIN FARMAKOLOJİK BİYOEŞDEĞERLİKLERİNİN DEĞER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLAÇLARIN FARMAKOLOJİK BİYOEŞDEĞERLİKLERİNİN DEĞER Üçüncü düzey VFT 521 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. GÖKHAN ERASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. GÖKHAN ERASLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE HAFTADA 2 SAAT TEORİK
Dersin amacı Herhangi bir etkin maddenin aynı alanda kullanılan müstahzarları arasında bilimsel verilere göre tercih yapabilmek.
Dersin tanımı Farmasötik eşdeğer olan iki müstahzarın aynı molar dozda verilişinden sonra biyoyararlanımlarının ve böylece terapötik etkilerinin hem etkinlik hem de güvenlik bakımından aynı olmasını sağlayacak derecede benzer olması.

Dersin içeriği
1- Biyoeşdeğerliğin tanımı
2- Biyoeşdeğerlik çalışmalarının gerektiği durumlar
3- Biyoeşdeğerlik çalışma türleri
4- Biyoeşdeğerlik çalışma türleri
5- Biyoeşdeğerlilik deneylerinin tasarımı
6- Değerlendirme ölçüt ve analizi
7- Ara sınav
8- Biyoeşdeğerlik hesapları
9- Biyoeşdeğerlik hesapları
10- Biyoeşdeğerliğe etki eden faktörler
11- Biyoeşdeğerliğe etki eden faktörler
12- Veteriner ilaçlarında gerçekleştirilen çalışmalar
13- Veteriner ilaçlarında gerçekleştirilen çalışmalar
14- Biyoeşdeğerlik ile ilgili yasal düzenlemeler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci biyoeşdeğerlik tanımını bilir
2- Öğrenci biyoeşdeğerlilik ölçütlerini bilir
3- Öğrenci biyoeşdeperliliğe etki eden parametreleri bilir
4- Öğrenci biyoeşdeğerlik hesaplamayı bilir
5- Öğrenci biyoeşdeğerlik çalışma türlerini bilir
6- Öğrenci biyoeşdeğerliğe etki eden faktörleri bilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Nitelikli bilim insanı olur,
2- Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
3- Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
4- Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
5- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
6- Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
7- Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
8- Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
9- Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Veteriner Farmakoloji, Cilt 1, Kaya S editör, (2013)
Yardımcı Kaynaklar Bioavalability & Bioequivalance, H.M.Abdou.

Ders ile ilgili dosyalar