Giriş | English

Lisans > Mimarlik Fakültesi > Şehir ve Bölge Planlama > BİLİM FELSEFESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİM FELSEFESİ Birinci düzey ŞBP725 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. OZAN HOVARDAOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Ramazan ADIBELLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencinin bir düşünme biçimi olarak bilimi, bilimin işleyişini ve mantıksal yapısını anlamasını, bilimsel düşünceyi diğer düşünce türlerinden ayırt edebilmesini sağlamak
Dersin tanımı Bilim felsefesinin ana konusu olan bilimsel önermelerin anlam bakımından felsefi süreç içinde düşünürlerce nasıl ele alınıp incelendiği, değerlendirildiği, bilime ve bilimsel bilgiye bakışın süreç içinde ne tür değişimler ya da dönüşümler geçirdiği, kısaca bilim felsefesinde karşımıza çıkan her tür sorun ilkçağdan günümüze bu alanda önemli yapıtlar ortaya koymuş düşünürlerin metinleri aracılığıyla bu dersin içeriği olarak incelenir, sorgulanır.

Dersin içeriği
1- Felsefe Üzerine
2- Bilgi ve Türleri
3- Bilimin Tanım ve Özellikleri
4- Bilim, Ortak duyu, Din ve Felsefe
5- Bilim ve Formel Disiplinler
6- Bilim-Dil İlişkisi
7- Bilimsel Yöntem: kapsam ve sınırı
8- Bilimsel Yöntem Farklı Yorumlamalar
9- Ara Sınav
10- Deney ve Gözlem
11- Ölçme ve Türleri
12- Bilimsel açıklama
13- Bilimsel yasa, Hipotez ve Nedensellik İlkesi
14- Bilimsel Teorinin Yapı ve İşlevleri
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilim felsefesinin temel kavram ve boyutlarını tanır.
2- Felsefi düşünme süreçlerini analiz eder.
3- Bilim-felsefe ilişkilerini bilir.
4- Bilimi niteleyen özellikleri kavrar.
5- Bilimsel teorinin ve bilimsel yasaların özelliklerini kavrar.
6- Felsefesi yaklaşımları bilir.
7- Çok boyutlu ve eleştirel düşünmeyi bilir.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kentsel Tasarım
2- Kent ve Bölge Planlama
3- Ulaşım
4- Peyzaj
5- Ekoloji
6- Sosyoloji
7- Şehircilik Tarihi
8- Sanat Tarihi
9- Kentsel Koruma
10- Bilgisayar Destekli tasarım
11- Kentsel Coğrafya
12- Mimarlık Bilgisi
13- Ekonomi
14- Gayrimenkul Değerleme ve Konut
15- İstatistik
16- İmar Hukuku
17- Çizim ve Sunum Teknikleri
18- Planlama Kuram ve Teknikleri
19- Yabancı Dil
20- Genel Kültür
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     68
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Cemal Yıldırım, Bilim Felsefesi, İstanbul 2008
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar