Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GENİTAL SİSTEM |
Üçüncü düzey |
HİS 608 |
|
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yoktur
|
Eğitimin dili
|
Eğitim dili Türkçe'dir
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÖZDE ÖZGE ÖNDER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr.Birkan YAKAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yoktur
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıf dersi düzeninde, üçüncü düzeyde, birinci dönemde teorik ve pratik uygulama aşamaları bulunan bir derstir
|
Dersin amacı
|
Erkek ve dişi genital sistemin gelişimi,spermatogenez ve oogenez ile kongenital gelişim anomalileri hakkında öğrencileri yorum yapabilir hale getirmek
|
Dersin tanımı
|
Üçüncü düzeyde, birinci dönemde, sınıf dersi düzeninde, teorik ve pratik uygulama aşamaları bulunan bir derstir.
|
1- |
Genital sisteme giriş
|
2- |
Testis ve testis dışı genital boşaltma yollarının histolojisi
|
3- |
Yardımcı üreme bezleri
|
4- |
Penis
|
5- |
Üreme sisteminin gelişimi
|
6- |
Üreme sistemi kongenital anomalileri
|
7- |
Ovaryum histolojisi
|
8- |
Ovulasyon
|
9- |
Follikül atrezisi
|
10- |
Tuba uterina histolojisi
|
11- |
Uterus histoloji ve histofizyolojisi
|
12- |
Dış genitalya
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Erkek genital sistemini, testisin histolojisini, spermiohistogenezisin evrelerini ve histolojik özelliklerini açıklayabilecek
|
2- |
Genital sistem embriyolojik gelişimini ve kongenital anomalilerinin önemini kavrayabilecek
|
3- |
Dişi genital sistemin histolojisini ve histofizyolojisini açıklayabilecek
|
4- |
Erkek ve dişi genital sistem organlarının histolojik yapılarını mikroskopta tanıyabilecek.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
1
|
14
|
Kısa sınavlar
|
14
|
1
|
14
|
Ara sınavlara hazırlık
|
14
|
2
|
28
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
2
|
28
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
2
|
28
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
198
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
1
|
10
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-Özel Histoloji Prof.Dr.Mukaddes EŞREFOĞLU, 1.Baskı, Medipres Matbaacılık ve Yayıncılk Ltd. Şti., Malatya, 2010, s.219-269.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1-Özel Histoloji İnce Yapı ve Gelişme. Editör:Prof.Dr.Meral TEKELİOĞLU, 1.Baskı, Antıp A.Ş. Tıp Kitapları ve Bilimsel Yayınları, Ankara, 2002, s.215-252.
|
|