Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (doktora) > GENİTAL SİSTEM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GENİTAL SİSTEM Üçüncü düzey HİS 608 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yoktur
Eğitimin dili Eğitim dili Türkçe''dir
Koordinatör DOÇ. DR. GÖZDE ÖZGE ÖNDER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. GÖZDE ÖZGE ÖNDER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yoktur
Dersin veriliş şekli Sınıf dersi düzeninde, üçüncü düzeyde, birinci dönemde teorik ve pratik uygulama aşamaları bulunan bir derstir
Dersin amacı Erkek ve dişi genital sistemin gelişimi,spermatogenez ve oogenez ile kongenital gelişim anomalileri hakkında öğrencileri yorum yapabilir hale getirmek
Dersin tanımı Üçüncü düzeyde, birinci dönemde, sınıf dersi düzeninde, teorik ve pratik uygulama aşamaları bulunan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Genital sisteme giriş
2- Testis ve testis dışı genital boşaltma yollarının histolojisi
3- Yardımcı üreme bezleri
4- Penis
5- Üreme sisteminin gelişimi
6- Üreme sistemi kongenital anomalileri
7- Ovaryum histolojisi
8- Ovulasyon
9- Follikül atrezisi
10- Tuba uterina histolojisi
11- Uterus histoloji ve histofizyolojisi
12- Dış genitalya
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Erkek genital sistemini, testisin histolojisini, spermiohistogenezisin evrelerini ve histolojik özelliklerini açıklayabilecek
2- Genital sistem embriyolojik gelişimini ve kongenital anomalilerinin önemini kavrayabilecek
3- Dişi genital sistemin histolojisini ve histofizyolojisini açıklayabilecek
4- Erkek ve dişi genital sistem organlarının histolojik yapılarını mikroskopta tanıyabilecek.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Nitelikli bilim insanı olur,
2- Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
3- Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
4- Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
5- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
6- Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
7- Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
8- Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
9- Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 14 1 14
Ara sınavlara hazırlık 14 2 28
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 1 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1-Özel Histoloji Prof.Dr.Mukaddes EŞREFOĞLU, 1.Baskı, Medipres Matbaacılık ve Yayıncılk Ltd. Şti., Malatya, 2010, s.219-269.
Yardımcı Kaynaklar 1-Özel Histoloji İnce Yapı ve Gelişme. Editör:Prof.Dr.Meral TEKELİOĞLU, 1.Baskı, Antıp A.Ş. Tıp Kitapları ve Bilimsel Yayınları, Ankara, 2002, s.215-252.

Ders ile ilgili dosyalar