Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sosyal Bilgiler Öğretmenliği > SANAT VE ÇEVRE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SANAT VE ÇEVRE Birinci düzey RESTS021 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RAHŞAN AKARSU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RAHŞAN AKARSU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teori, Yönlendirilmiş okumalar, Öğrenci odaklı serbest çalışma. Ders işbirlikçi öğrenme, drama, eleştirel düşünme, gezi, gözlem ve problem çözme teknikleri ile işlenmektedir.
Dersin amacı Sanat ve kültür arasındaki ilişkilerin çözümlenmesi.
Dersin tanımı Sanatın çevre ilişkisini anlamaya yönelik bir derstir.

Dersin içeriği
1- Çevre ve estetik/bütünlüğü
2- ÇEVRE ESTETİĞİNDE YAKLAŞIMLAR SENTEZ VE ANALİZ
3- ALGI/ESTETİK
4- ALGI-FENOMENOLOJİK YAKLAŞIM
5- ALGININ PAYLAŞIMI
6- ‘ESSE ES PERCİPİ’ VAR OLMAK ALGILAMAKTIR
7- Vize DUYUM - ANLAM/ÇEVRE
8- FENOMENOLOJİ VE ÇEVRE
9- ESTETİK / GÜZELLİK/ Doğa/ Mekan
10- SANATSAL BAKIŞLA EKOLOJİ VE ÇEVRE ETİK VE ESTETİK YERSİZLİK VE YOKSULLUK/ YERİN NİTELİKSEL Ögeleri
11- ŞİİRSEL BİLİNÇ AŞK ESTETİĞİ
12- BELLEK VE ESTETİK
13- KENT ESTETİĞİ; Kültürlerarası Olmak /Sınır Aşmak Zamansal ve Mekânsal Katmanların Çeşitliliği Kenti İçselleştirmek Sahne Niteliği Mekan İçinde Beden Ulaşılabilirlik
14- Konukseverlik İslam Kenti ve Farklı Kültürlerde Kent
15- Final
16- Final
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilerin; aşağıdaki becerileri kazanmaları beklenir. Ham bilgilere duydukları ihtiyacı hissettirmek.
2- Algılarını zenginleştirmek duyumlarını harekete geçirebilmek.
3- Çevrelerine karşı estetik duyarlık geliştirebilmek,
4- Sanatla estetik arasında yaşamsal bağlam kurabilmek
5- Estetik deneyim ve estetik analiz süreçlerini yaşayabilmek.
6- Estetik deneyimi diğer deneyimlerle karşılaştırabilmek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinler ile ilgili temel, güncel, kuramsal, olgusal ve metodolojik bilgiye sahip olur.
2- Sosyal Bilgilerin disiplinlerarası özelliği çerçevesinde konuyla ilgili disiplinleri bütünleştirerek olay ve konulara tematik yaklaşabilme bilgi ve becerisini geliştirir.
3- Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı kavrayarak bu mevzuat ile birlikte mesleki etik ilkelere uygun davranır.
4- Alanıyla ilgili edindiği bilgileri kanıta ve araştırmaya dayalı eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; bireysel, toplumsal ve çevresel sorunları değişim ve süreklilik perspektifinden hareketle tanıyabilir, verileri yorumlayabilir ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri getirebilir.
5- Öz değerlendirme yapar; kişisel ve mesleki gelişimine yönelik gereksinimleri belirleyerek hayat boyu öğrenme faaliyetlerini sürdürür; alanıyla ilgili yayınları, tartışmaları ve güncel gelişmeleri izler ve değerlendirir.
6- Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşlarıyla yazılı ve sözlü olarak etkili bir iletişim ve iş birliği kurar; paydaşlarla birlikte sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler düzenler.
7- Öğretim sürecinde Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı doğrultusunda aktif ve yapılandırmacı öğrenmeye dayalı öğrenme etkinlikleri planlayarak etkili ve güvenli öğrenme ortamları hazırlar.
8- Sınıf yönetiminde demokratik bir yaklaşımla güdüleyici ve etkileşimli iletişim ortamı oluşturur.
9- Sosyal Bilgiler öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanabilir.
10- Ders sürecinde kazanımla ve öğrencilerin bireysel farklılıklarıyla uyumlu araç, gereç ve materyalleri seçip/tasarlayıp kullanabilir.
11- Sonuç ve süreç ölçme-değerlendirme yöntem/teknik ve araçlarını etkin ve amacına uygun olarak kullanarak öğrencilerin bireysel gelişimini izleyip değerlendirebilir.
12- Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda ya da eğitimle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
13- Eğitimle ilişkili tüm konularda bireysel olarak inisiyatif alır, bağımsız ve takım halinde çalışabilir, gerektiğinde içinde bulunduğu gruplara liderlik eder.
14- Milli, manevi ve evrensel değerler ile sosyal adalet, kalite kültürü, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak bunlara uygun davranışlar sergiler.
15- Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile Türk inkılabının tarihi anlamını, toplumun siyasal, sosyal ve kültürel alanda gelişimine etkilerini, önemini ve öğrencilere kavratabileceği yöntem ve teknikleri bilir.
16- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
17- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar. Öğrencinin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişimini destekleyerek öğretim süreciyle ilişkilendirir.
18- Özel gereksinimli ve dezavantajlı öğrencilerin gereksinimlerini karşılayan kapsayıcı bir öğretim süreci planlar.
19- Alanı için gerekli olacak düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır; mesleki uygulamalarına etkili bir şekilde entegre eder.
20- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak Sosyal Bilgiler alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     52
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Erzen, Jale. ‘Çevre Estetiği’, ODTÜ Yayıncılık, 2006, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Çağdaş Sanat Felsefesi Yazar : Adnan Turani, Remzi Kitapevi • Sanat Terimleri Sözlüğü Yazar : Adnan Turani, Remzi Kitapevi • Kandinsky Soyut Sanatın Öncüsü Kolektif Dost Kitabevi Yayınları • Kültür Sanat Sanat Kültür Sıtkı M. Erinç Ütopya Yayınevi • Eleştirinin Eleştirisi

Ders ile ilgili dosyalar