Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Resim > SANAT VE ÇEVRE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SANAT VE ÇEVRE Birinci düzey RESTS021 Seçmeli 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RAHŞAN AKARSU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RAHŞAN AKARSU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teori, Yönlendirilmiş okumalar, Öğrenci odaklı serbest çalışma. Ders işbirlikçi öğrenme, drama, eleştirel düşünme, gezi, gözlem ve problem çözme teknikleri ile işlenmektedir.
Dersin amacı Sanat ve kültür arasındaki ilişkilerin çözümlenmesi.
Dersin tanımı Sanatın çevre ilişkisini anlamaya yönelik bir derstir.

Dersin içeriği
1- Çevre ve estetik/bütünlüğü
2- ÇEVRE ESTETİĞİNDE YAKLAŞIMLAR SENTEZ VE ANALİZ
3- ALGI/ESTETİK
4- ALGI-FENOMENOLOJİK YAKLAŞIM
5- ALGININ PAYLAŞIMI
6- ‘ESSE ES PERCİPİ’ VAR OLMAK ALGILAMAKTIR
7- Vize DUYUM - ANLAM/ÇEVRE
8- FENOMENOLOJİ VE ÇEVRE
9- ESTETİK / GÜZELLİK/ Doğa/ Mekan
10- SANATSAL BAKIŞLA EKOLOJİ VE ÇEVRE ETİK VE ESTETİK YERSİZLİK VE YOKSULLUK/ YERİN NİTELİKSEL Ögeleri
11- ŞİİRSEL BİLİNÇ AŞK ESTETİĞİ
12- BELLEK VE ESTETİK
13- KENT ESTETİĞİ; Kültürlerarası Olmak /Sınır Aşmak Zamansal ve Mekânsal Katmanların Çeşitliliği Kenti İçselleştirmek Sahne Niteliği Mekan İçinde Beden Ulaşılabilirlik
14- Konukseverlik İslam Kenti ve Farklı Kültürlerde Kent
15- Final
16- Final
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilerin; aşağıdaki becerileri kazanmaları beklenir. Ham bilgilere duydukları ihtiyacı hissettirmek.
2- Algılarını zenginleştirmek duyumlarını harekete geçirebilmek.
3- Çevrelerine karşı estetik duyarlık geliştirebilmek,
4- Sanatla estetik arasında yaşamsal bağlam kurabilmek
5- Estetik deneyim ve estetik analiz süreçlerini yaşayabilmek.
6- Estetik deneyimi diğer deneyimlerle karşılaştırabilmek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2- Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3- Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4- Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5- Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6- Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7- Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8- Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9- Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10- Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11- Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12- Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13- Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14- İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15- Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     52
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Erzen, Jale. ‘Çevre Estetiği’, ODTÜ Yayıncılık, 2006, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Çağdaş Sanat Felsefesi Yazar : Adnan Turani, Remzi Kitapevi • Sanat Terimleri Sözlüğü Yazar : Adnan Turani, Remzi Kitapevi • Kandinsky Soyut Sanatın Öncüsü Kolektif Dost Kitabevi Yayınları • Kültür Sanat Sanat Kültür Sıtkı M. Erinç Ütopya Yayınevi • Eleştirinin Eleştirisi

Ders ile ilgili dosyalar