Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MESLEK ETİĞİ |
Birinci düzey |
ADA 110 |
Zorunlu |
2 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TALHA TURHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. Talha TURHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. Talha TURHAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Adalet kavramına ilişkin felsefi bir tartışma ortamı oluşturmak ve böylece öğrencilerin adalet olgusuna yönelik bakış açılarını geliştirmek.
|
Dersin tanımı
|
Adaletin soyut olan boyutunu tartışabilmek için sosyal ve siyasal hayattaki somut tezahürlerinden yola çıkılarak, evrensel bir adalet olgusundan ve algısından söz edilecektir.
|
1- |
Etik: Kavramsal Temeller
|
2- |
Ahlak Felsefesinin Tarihçesi
|
3- |
Ahlak Felsefenin Teorisyenleri
|
4- |
Etik Gerekçelendirme
|
5- |
Kamu Etiği
|
6- |
Kamu Etiği ve İnsan Hakları
|
7- |
Bireysel Etik
|
8- |
Örgütsel Etik
|
9- |
Etik Mevzuat
|
10- |
Etik Davranış İlkeleri
|
11- |
Etik Düşünmek
|
12- |
Etik Eylem
|
13- |
İş Ahlakı
|
14- |
İş Disiplini
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Etik kavramının tarihçesini öğrenme
|
2- |
Etiğin tarihsel aşamalarda geçirdiği evreleri öğrenme
|
3- |
Ahlak felsefesinin kuramcılarını öğrenme
|
4- |
Etik gerekçelendirme koşullarını ayırt edebilme becerisi
|
5- |
Kamu etiğinin ne anlama geldiğini ve toplumsal karşılığını öğrenme
|
6- |
Kamu etiği ile insan hakları arasındaki ilişkinin mahiyetini öğrenme
|
7- |
Bireysel etik kavramının ne anlama geldiğini öğrenme
|
8- |
Sistem ahlakı ile meslek ahlakı ilişkini öğrenme
|
9- |
Etik davranış ilkelerinin neler olduğunu öğrenme
|
10- |
Etik mevzuatın neler içerdiği ve neleri kuşattığına ilişkin detaylı bilgi
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Dersin kavramlarını bilme
|
|
2- |
Dersin mesleki eğitime katkısı
|
|
3- |
Genel hukuk dersleri içinde yeri
|
|
4- |
Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
|
|
5- |
Sorunlara çözüm bulabilme
|
|
6- |
Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
|
|
7- |
İşyerindeki yapacağı işe katkısı
|
|
8- |
Bir üst öğrenime geçişte katkısı
|
|
9- |
Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
|
|
10- |
İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
|
|
11- |
Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
1
|
7
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
2
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
1
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
50
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Etik-Ahlak Felsefesi, Doğan ÖZLEM, Notos Yayınevi, 2014.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Etiğe Giriş, Ahmet CEVİZCİ, Paradigma Yayınları, 2008.
Etik ve Metaetik, Harun TEPE, Türkiye Felsefe Kurumu, 2000.
|
|