Giriş | English

Lisans > Adalet Meslek Yüksekokulu > Adalet > MESLEK ETİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEK ETİĞİ Birinci düzey ADA 110 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TALHA TURHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. Talha TURHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. Talha TURHAN
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Adalet kavramına ilişkin felsefi bir tartışma ortamı oluşturmak ve böylece öğrencilerin adalet olgusuna yönelik bakış açılarını geliştirmek.
Dersin tanımı Adaletin soyut olan boyutunu tartışabilmek için sosyal ve siyasal hayattaki somut tezahürlerinden yola çıkılarak, evrensel bir adalet olgusundan ve algısından söz edilecektir.

Dersin içeriği
1- Etik: Kavramsal Temeller
2- Ahlak Felsefesinin Tarihçesi
3- Ahlak Felsefenin Teorisyenleri
4- Etik Gerekçelendirme
5- Kamu Etiği
6- Kamu Etiği ve İnsan Hakları
7- Bireysel Etik
8- Örgütsel Etik
9- Etik Mevzuat
10- Etik Davranış İlkeleri
11- Etik Düşünmek
12- Etik Eylem
13- İş Ahlakı
14- İş Disiplini
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Etik kavramının tarihçesini öğrenme
2- Etiğin tarihsel aşamalarda geçirdiği evreleri öğrenme
3- Ahlak felsefesinin kuramcılarını öğrenme
4- Etik gerekçelendirme koşullarını ayırt edebilme becerisi
5- Kamu etiğinin ne anlama geldiğini ve toplumsal karşılığını öğrenme
6- Kamu etiği ile insan hakları arasındaki ilişkinin mahiyetini öğrenme
7- Bireysel etik kavramının ne anlama geldiğini öğrenme
8- Sistem ahlakı ile meslek ahlakı ilişkini öğrenme
9- Etik davranış ilkelerinin neler olduğunu öğrenme
10- Etik mevzuatın neler içerdiği ve neleri kuşattığına ilişkin detaylı bilgi

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Dersin kavramlarını bilme
2- Dersin mesleki eğitime katkısı
3- Genel hukuk dersleri içinde yeri
4- Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
5- Sorunlara çözüm bulabilme
6- Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
7- İşyerindeki yapacağı işe katkısı
8- Bir üst öğrenime geçişte katkısı
9- Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
10- İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
11- Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 2 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 1 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Etik-Ahlak Felsefesi, Doğan ÖZLEM, Notos Yayınevi, 2014.
Yardımcı Kaynaklar Etiğe Giriş, Ahmet CEVİZCİ, Paradigma Yayınları, 2008. Etik ve Metaetik, Harun TEPE, Türkiye Felsefe Kurumu, 2000.

Ders ile ilgili dosyalar