Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Hemşirelik (yüksek Lisans) > ÇOCUKLARDA İLAÇ TEDAVİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇOCUKLARDA İLAÇ TEDAVİSİ İkinci düzey ADPD 613 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HÜSNİYE GÜMÜŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MUSTAFA AYDINBELGE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli teorik birebir anlatım ve klinik uygulama
Dersin amacı çocuklarda etkili ve doğru ilaç kullanma becerisi kazandırma
Dersin tanımı hangi durumlarda hangi dozlarla ilaç kullanılacağı özellikle çocuklarda çok önemlidir. bu derste katılımcılarla konunun irdelenmesi amaçlanmıştır

Dersin içeriği
1- çocuklarda kullanılan ilaç çeşitleri
2- ilaç etkileşimleri
3- antibiyotik profilaksisi
4- klink uygulama
5- klink uygulama
6- klink uygulama
7- klink uygulama
8- klink uygulama
9- klink uygulama
10- klink uygulama
11- boş
12- boş
13- boş
14- boş
15- boş
16- boş
17- boş
18- boş
19- boş
20- boş

Dersin öğrenme çıktıları
1- dişhekimliğinde kullanılan ilaçlarla ilgili fikir sahibi olur
2- çocuk hastalarda doz ayarlaması yapabilir
3- etkin ilaç kullanımı konusunda yetkinlik kazanır
4- boş
5- boş
6- boş
7- boş
8- boş
9- boş
10- boş

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşirelik felsefesini bilir
2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 8 64
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 2 2 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 50
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı pedodonti altan Gülhan özerkan
Yardımcı Kaynaklar ders notları ve internet

Ders ile ilgili dosyalar