Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇOCUKLARDA İLAÇ TEDAVİSİ |
Üçüncü düzey |
ADPD 613 |
Seçmeli |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HÜSNİYE GÜMÜŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. MUSTAFA AYDINBELGE
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
teorik birebir anlatım ve klinik uygulama
|
Dersin amacı
|
çocuklarda etkili ve doğru ilaç kullanma becerisi kazandırma
|
Dersin tanımı
|
hangi durumlarda hangi dozlarla ilaç kullanılacağı özellikle çocuklarda çok önemlidir. bu derste katılımcılarla konunun irdelenmesi amaçlanmıştır
|
1- |
çocuklarda kullanılan ilaç çeşitleri
|
2- |
ilaç etkileşimleri
|
3- |
antibiyotik profilaksisi
|
4- |
klink uygulama
|
5- |
klink uygulama
|
6- |
klink uygulama
|
7- |
klink uygulama
|
8- |
klink uygulama
|
9- |
klink uygulama
|
10- |
klink uygulama
|
11- |
boş
|
12- |
boş
|
13- |
boş
|
14- |
boş
|
15- |
boş
|
16- |
boş
|
17- |
boş
|
18- |
boş
|
19- |
boş
|
20- |
boş
|
1- |
dişhekimliğinde kullanılan ilaçlarla ilgili fikir sahibi olur
|
2- |
çocuk hastalarda doz ayarlaması yapabilir
|
3- |
etkin ilaç kullanımı konusunda yetkinlik kazanır
|
4- |
boş
|
5- |
boş
|
6- |
boş
|
7- |
boş
|
8- |
boş
|
9- |
boş
|
10- |
boş
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
|
|
2- |
Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
|
|
3- |
Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
|
|
4- |
Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
8
|
8
|
64
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
4
|
16
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
2
|
2
|
4
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
96
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
1
|
50
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
pedodonti
altan Gülhan özerkan
|
Yardımcı Kaynaklar
|
ders notları ve internet
|
|