Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (yüksek Lisans) > RUTİN VİROLOJİ LABORATUVARINDA UYGULANAN TANI YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RUTİN VİROLOJİ LABORATUVARINDA UYGULANAN TANI YÖNTEMLERİ İkinci düzey MİK 525 Seçmeli 2 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SELMA GÖKAHMETOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SELMA GÖKAHMETOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik sunum ve uygulama
Dersin amacı Rutin viroloji laboratuvarında uygulanan testlerin öğrenilmesi
Dersin tanımı Rutin viroloji laboratuvarında uygulanan tanı yöntemleri

Dersin içeriği
1- viral hastalıkların laboratuvar tanısında uygulanan metodlar
2- Viroloji laboratuvarında uygulanan serolojik yöntemler
3- ELISA ve immunofloresan testler
4- Viroloji laboratuvarında uygulanan moleküler yöntemler
5- PCR ve diğer hedef çoğaltma yöntemleri
6- Real time PCR yöntemi
7- Hepatit virüslerinin laboratuvar tanısı
8- Transplant alıcılarında virolojik izlem
9- solunum sisteminde enfeksiyon yapan virüsler ve laboratuvar tanısı
10- santral sinir sisteminde enfeksiyon yapan virüsler ve laboratuvar tanısı
11- İntrauterin enfeksiyon yapan virüsler ve laboratuvar tanısı
12- Antiviral ilaçlar ve antiviral direnç
13- Antiviral direncinin dizi analizi yöntemi ile araştırılması
14- Rutin viroloji laboartuvarında hasta sonuçlarının raporlanması ve yorumlanması
15- Rutin viroloji laboratuvarında virüslerin genotiplendirilmesi
16- HCV genotipleri ve belirlenmesi
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Viral hastalıkların laboratuvar tanısı
2- Rutin viroloji laboartuvarında uygulanan tanı yöntemleri
3- Rutin viroloji laboartuvarında hasta sonuçlarının raporlanması ve yorumlanması öğrenilecektir
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar