Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Yönetimi (y.l.) > EGİTİM POLİTİKALARI-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EGİTİM POLİTİKALARI-I İkinci düzey EGB 539 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ÇELİKTEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ OKSANA MANOLOVA YALÇIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin genel amacı, eğitim politikalarının temel kavramları, süreçleri, çerçevesini ve temel teorilerini hakkında bilgi kazandırmak; Türkiye’de ve çeşitli ülkelerde eğitim politikasının bağlamı, politika oluşturma ve uygulama süreçleri ile bu süreçleri etkileyen unsurları incelemektir.
Dersin tanımı Eğitim politikasının temel kavramları ve süreçleri; Eğitim politikası belirlemede kullanılan yöntemler; Eğitim politikasında göstergeler ve etkiler; Çeşitli ülkelerde eğitim politikası uygulamaları;

Dersin içeriği
1- Eğitim Politikasının Temel Kavramları, Süreçleri ve Çerçevesi
2- Eğitim Politikasının Temel Teorileri
3- Türkiye’de Eğitim Politikasının Bağlamı ve Politika Oluşturma Süreci
4- Eğitim Politikası Belirlemede Kullanılan Yöntemler: Uluslararası Karşılaştırmalar
5- Eğitim Politikası Belirlemede Kullanılan Yöntemler: Üçgenleme, Meta-Analiz, Kıyaslama
6- Eğitim Politikasında Göstergeler ve Etkiler: Eğitimde Hesapverebilirlik, Eşitlik, Kapsayıcılık ve Eğitimin Finansmanı
7- Eğitim Politikasında Göstergeler ve Etkiler: Eğitimde Hesapverebilirlik, Eşitlik, Kapsayıcılık ve Eğitimin Finansmanı
8- Eğitim Politikasında Göstergeler ve Etkiler: Üniversite Açma ve Geliştirme Politikaları
9- Eğitim Politikasında Göstergeler ve Etkiler:Yabancı Uzman ve Danışmanların Türk Eğitim Politikasına Etkileri
10- Eğitim Politikasında Göstergeler ve Etkiler: Medyanın Eğitim Politikasına Etkisi
11- Çeşitli ülkelerde eğitim politikası uygulamaları: Evde Okul Politikası (Amerika, Kanada, Avustralya)
12- Çeşitli ülkelerde eğitim politikası uygulamaları: Göç ve Mülteci Eğitim Politikaları (Kanada, Hollanda, Amerika)
13- Çeşitli ülkelerde eğitim politikası uygulamaları: Araştırma Üniversiteleri Açma Politikası (Amerika, Asya, Avrupa)
14- Eğitim politikaları ile ilgili bilimsel araştırmalar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitim politikaları alanında teorik bilgilere sahip, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir;
2- Eğitim politikaları özellikleri, varsayımları ve alanındaki temel teorileri bilir ve arasındaki etkileşimi tartışabilir;
3- Eğitim politikaları alanında sorunları bilir, çözüm yolları geliştirir ve değerlendirir;
4- Eğitim politikası belirlemede kullanılan yöntemleri bilir ve kullanır;
5- Türkiye’de eğitim politikasının bağlamı, politika oluşturma ve uygulama süreçleri ile bu süreçleri etkileyen unsurları bilir;
6- Çeşitli ülkelerde eğitim politikasının bağlamı, politika oluşturma ve uygulama süreçleri ile bu süreçleri etkileyen unsurları bilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4- Okul liderliğinin temellerini bilme.
5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma.
8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 28 28
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 20 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bakioğlu, A. & Korumaz, M. (Ed.). (2020). Eğitim Politikaları. Kuramlar, Yöntemler, Göstergeler, Etkiler ve Uygulamalar. (1.Baskı). NOBEL Yayın.
Yardımcı Kaynaklar Ural, A. (2022). Bir Bilim Dalı Olarak Eğitim Politikası. (2.Baskı). Pegem A Yayıncılık. Sezgin Nartgün, Ş. &Argon, T. (Ed.). (2021). Eğitim Perspektifinden Planlama, Ekonomi ve Politika. (2.Baskı). Pegem A Yayıncılık. Karakütük, K. (2021). Eğitim PlanlamaSI. (6.Baskı). Pegem A Yayıncılık. Balcı, A. (2021). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. (8.Baskı). Pegem A Yayıncılık. Cemaloğlu, N. (2021). Eğitimde Politika Analizi. (3.Baskı). Pegem A Yayıncılık. Maya, İ. (2019). Gelişmekte Olan Ülkelerde Eğitim Politikaları. (2.Baskı). Pegem A Yayıncılık. Özdemir, S. (Ed.). (2013). Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama. Pegem A Yayıncılık. Aydın, A. (2015). Eğitim Politikası. (1.Baskı). Pegem A Yayıncılık. Aristoteles. (2013). Politika. (Çev. Mete Tuncay). Remzi Kitapevi. Aynal, S. (2012). Karşılaştırmalı Eğitim Yansımaları. (1.Baskı). Pegem A Yayıncılık. Apple, M.W. (2012). Eğitim ve İktidar. (2.Baskı). Kalkedon Yayıncılık. Apple, M.W.&Beane, J.A. (2021). Demokratik Okullar: Güçlü Eğitimden Dersler. (3.Baskı). Dipnot Y. Hoy, W.K.&Miskel, C.G. (2010). Eğitim Yönetimi. Teori, Araştırma ve Uygulama. (7.ci baskıdan Çev. Ed. Turan, S.). NOBEL Yayın. Balcı, A. (2005). Açıklamalı Eğitim Yönetimi Terimler Sözlüğü. Tek Ağaç.

Ders ile ilgili dosyalar