Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Uluslararasi İlişkiler(s.imam Ü.ort.y.l) > MOLEKÜLER HÜCRE BİYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MOLEKÜLER HÜCRE BİYOLOJİSİ İkinci düzey TIB 509 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Lisans mezunu öğrenciler kabul edilir
Eğitimin dili Turkçe
Koordinatör PROF. DR. HAMİYET ALTUNTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HAMİYET ALTUNTAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik ve interaktif eğitim
Dersin amacı Hücredeki moleküllerin yapı ve özelliklerini öğrencilere öğretmek.
Dersin tanımı Hücre içindeki makromoleküllerin yapıları.

Dersin içeriği
1- Karbohidratların yapısı, çeşitleri ve özellikleri
2- Lipitlerin yapısı, çeşitleri ve özellikleri
3- Nükleik asitlerin yapısı ve özellikleri
4- DNA ve RNA çeşitleri
5- Proteinlerin yapısı ve özellikleri; glikoproteinler; glikolipitler
6- Vize
7- Enzimlerin aktiviteleri ve regulasyonu; koenzimler
8- Metabolik enerji; ATP oluşumu
9- Kimyasal bağlar
10- Kimyasal reaksiyonlar
11- Karbohidrat, lipit, protein ve nükleik asit sentezi
12- Prokaryotik ve ökaryotik hücre özellikleri
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Karbohidratların yapısı, çeşitleri ve özelliklerini öğrenmek
2- Lipitlerin yapısı, çeşitleri ve özelliklerini öğrenmek
3- Nükleik asitlerin yapısı ve özelliklerini öğrenmek
4- DNA ve RNA çeşitlerini öğrenmek
5- Proteinlerin yapısı ve özelliklerini öğrenmek
6- Enzimlerin aktiviteleri ve regulasyonunu kavramak
7- Metabolik enerji; ATP oluşumunu öğrenmek
8- Kimyasal bağlar ve kimyasal reaksiyonları kavramak
9- Karbohidrat, lipit, protein ve nükleik asit sentezini kavramak
10- Prokaryotik ve ökaryotik hücre özelliklerini öğrenmek

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 6 78
Ödevler 2 8 16
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 12 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 12 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 1 5
Toplam iş yükü     200
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. A. Ekmekçi. Gen, Genetik Değişim ve Hastalıkları, Gazi Kitabevi, 2006. 2. Geoffrey M. Cooper & Robert E. Hausman. Çeviri Editörleri: Meral Sakızlı Ersan Kalay, Neşe Atabey, (2016) Hücre, Moleküler Yaklaşım. 7. Baskının Çevirisi; İzmir Tıp Kitabevi, ISBN 9786056681707, İzmir. 3. G. M. Cooper and R.E. Hausman, (2016) The Cell: A Molecular Approach (7th Ed), ASM Press and Sinauer Associates. 4. Hasan Veysi Güneş, (2013) Moleküler Hücre Biyolojisi, İstanbul Tıp Kitabevi. 3. baskı, ISBN 978-605-134499-47-2, İstanbul. 5. B. Lewin. Genes VI, Oxford University Press, Oxford, 1997. 6. G. M. Cooper. The Cell A Molecular Apprroach, ASM Press, Washington, 1996. 7. L. Stryer. Biochemistry, 3rd Ed., W. H. Freeman, New York, 1988. 8. J. Darnell, H. Lodish, D. Baltimore. Molecular Cell Biology, 2nd Ed., Scientific American Books, New York, 1990. 9. B. Alberts, A. Johnson, J. Lewis, M. Raff, K. Roberts, P. Walter. Molecular Biology of The Cell, 4th Ed., Garland Science (Taylor & Francis Group), New York, 2002.
Yardımcı Kaynaklar İlgili makaleler ve Web sayfaları

Ders ile ilgili dosyalar