Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (yl. Yabanci Dil) > LİNEER OLMAYAN DEVRELER VE KAOS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LİNEER OLMAYAN DEVRELER VE KAOS İkinci düzey EEM 587 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. RECAİ KILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. RECAİ KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Haftada üç saat sınıf dersi yapılır. Dönem içerisinde 4-5 teorik ve uygulama bazlı ödevler verilir. Dönem arası ve yılsonu birer sınav yapılır.
Dersin amacı Bu dersin amacı; karşılaştırmalı bir analizle lineer ve lineer olmayan devrelerin incelemesini yapmaktır. Bu incelemeye ilaveten lineer olmayan sistemlerin zengin bir uzantısı olan kaos ve kaotik sistemler hakkında bilgi aktarmaktır.
Dersin tanımı Lineer olmayan sistemlere giriş; lineer ve lineer olmayan devre elemanları; lineer olmayan osilatörler; op-amp tabanlı lineer olmayan devreler; nonlineer direnç kavramı; Chua’s diyodu; kaos kavramına giriş; kaos ve kaotik sistem özellikleri; dallanma (bifurcation) ve fraktal geometri; elektronik devreler ve sistemlerde kaos; Chua’s diyot tabanlı kaotik osilatörler; otonom ve otonom olmayan kaotik osilatörler.

Dersin içeriği
1- Lineer olmayan sistemlere giriş.
2- Lineer olmayan osilatörler.
3- lineer ve lineer olmayan devre elemanları op-amp tabanlı lineer olmayan devreler.
4- Nonlineer direnç kavramı.
5- Chua’s diyodu.
6- Kaos kavramına giriş.
7- Kaos ve kaotik sistem özellikleri.
8- Dallanma (bifurcation) ve fraktal geometri.
9- Elektronik devreler ve sistemlerde kaos.
10- Elektronik devreler ve sistemlerde kaos.
11- Chua’s diyot tabanlı kaotik osilatörler.
12- Chua’s diyot tabanlı kaotik osilatörler.
13- Otonom ve otonom olmayan kaotik osilatörler.
14- Otonom ve otonom olmayan kaotik osilatörler.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Lineer ve lineer olmayan sistemler arasındaki farklıları kavrayabilme ve lineer olmayan sistem terminolojisine hakim olmak.
2- Lineer olmayan devre elemanları ve karakteristiklerini kavrama ve sistem tasarımında kullanabilmek.
3- Kaos ve kaotik sistemlerle ilgili temel kavramlara hakim olmak.
4- Kaotik sistem davranışlarını tanımak.
5- Kaotik sistem uygulamalarını analiz etme ve yeni uygulama geliştirme yeteneğini kazanmak.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 4 56
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Leon O. Chua, Charles A. Desoer,Ernest S., Linear and Nonlinear Circuits, McGraw Hill. Kılıç R., A practical guide for studying chua’s circuits, World Scientific.
Yardımcı Kaynaklar Steeb W-H, The nonlinear workbook, World Scientific. Laksmanan M. And Murali K., Chaos in nonlinear oscillators, World Scientific.

Ders ile ilgili dosyalar