Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Pedodonti (ankara Ü. Ort. Dr) > BALIK KAYNAKLI ÖNEMLİ ZOONOZLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BALIK KAYNAKLI ÖNEMLİ ZOONOZLAR Üçüncü düzey VPZ 553 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yalnızca mezun olmuş öğrenciler kabul edilir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ZUHAL ÖNDER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ARİF ÇİLOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Prof. Dr. Önder DÜZLÜ, Doç. Dr. Zuhal ÖNDER, Doç. Dr. Arif ÇİLOĞLU, Arş. Gör. Dr. Gamze YETİŞMİŞ, Öğr. Gör. Dr. Sadullah USLU
Dersin veriliş şekli Dersler teorik olacaktır.
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrencilere balık kaynaklı zoonozların teşhislerini nasıl yapacaklarını ve koruma-kontrol programlarını nasıl oluşturucaklarını öğretmektir.
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- Balık eti tüketiminin halk sağlığı açısından önemi
2- Balık kaynaklı zoonozlara genel bakış
3- Anisakidae ailesinde yer alan zoonoz nematodlar
4- Gnathostomidae ailesinde yer alan zoonoz nematodlar
5- Capillaridae ailesinde yer alan zoonoz nematodlar
6- SINAV
7- Opisthorchiidae ailesinde yer alan zoonoz trematodlar
8- Clinostomatidae ailesinde yer alan zoonoz trematodlar
9- Echinostomatidae ailesinde yer alan zoonoz trematodlar
10- Heterophyidae ailesinde yer alan zoonoz trematodlar
11- Diphyllobothridae ailesinde yer alan zoonoz cestodlar
12- Balık kaynaklı zoonoz parazitler için korunma ve kontrol programlarının oluşturulması
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2- Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
3- Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
4- Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Waikagul J., and Thaenkham U. Approaches to Research on the Systematics of Fish-Borne Trematodes. London: Elsevier; 2014 Scholz T., Kuchta R. Fish-borne, zoonotic cestodes (Diphyllobothrium and relatives) in cold climates: A never-ending story of neglected and (re)-emergent parasites. Food andWaterborne Parasitology 4 (2016) 23–38 Chai JY., Murrell KD., Lymbery AJ. Fish-borne parasitic zoonoses: Status and issues. International Journal for Parasitology 35 (2005) 1233–1254
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar