Ön koşul dersleri
|
Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KANBER KARA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Erol BAYTOK Prof. Dr. Berrin Kocaoğlu GÜÇLÜ Prof. Dr. Osman KÜÇÜK Yrd. Doç. Dr. Kanber KARA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze sunum, Soru-cevap anlatım
|
Dersin amacı
|
Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Vermek
|
Dersin tanımı
|
Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörlerin Hayvan Beslemedeki Önemi
|
1- |
Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
|
2- |
Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
|
3- |
Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
|
4- |
Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
|
5- |
Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
|
6- |
Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
|
7- |
Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
|
8- |
Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
|
9- |
Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
|
10- |
Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
|
11- |
Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
|
12- |
Ara Sınav
|
13- |
Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
|
14- |
Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
|
15- |
Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
|
16- |
Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
|
2- |
Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
|
3- |
Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
|
4- |
Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
|
5- |
Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
|
6- |
Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Alman Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme
|
|
2- |
Öğrencilere yerinde ve uygun geribildirim sunma becerisi
|
|
3- |
Öğrencilerin öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilme becerisi
|
|
4- |
Öğrencilerin etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilme becerisi
|
|
5- |
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisi.
|
|
6- |
Almanca dil yetilerini sürekli geliştirme becerisi(Almanca dilbilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisi; okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi)
|
|
7- |
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi
|
|
8- |
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilme becerisi
|
|
9- |
Öğretim sürecinde kullanmak üzere özgün materyaller geliştirebilme becerisi
|
|
10- |
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
|
|
11- |
Mesleki özgüven kazanmış olma (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma)
|
|
12- |
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
|
13- |
Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
|
14- |
Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
|
|
15- |
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisi
|
|
16- |
Dile özgü kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisi
|
|
17- |
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
|
|
18- |
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
|
|
19- |
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü ve yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi
|
|
20- |
Etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilme becerisi
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
105
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
ŞENEL, H.S., 1993:Hayvan Besleme.İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayınları.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
COŞKUN, B., ŞEKER, E., ÜNAL, F., 1997:Hayvan Besleme. Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi. Konya.
ERGÜN, A., TUNCER, Ş.D., 2001: Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalıkları.Mesipres,Ankara.
ENSMİNGER, M.E., OLDFİELD, J.E., HEINEMAN, W.W., 1990:Feeds and Nutrition.
|
|