Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Almanca Öğretmenliği > RUMİNANTLARDA DÜŞÜK KALİTELİ KABA YEMLERİN DEĞ.ŞEK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RUMİNANTLARDA DÜŞÜK KALİTELİ KABA YEMLERİN DEĞ.ŞEK Birinci düzey VHB 639 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KANBER KARA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Erol BAYTOK Prof. Dr. Berrin Kocaoğlu GÜÇLÜ Prof. Dr. Osman KÜÇÜK Yrd. Doç. Dr. Kanber KARA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze sunum, Soru-cevap anlatım
Dersin amacı Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Vermek
Dersin tanımı Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörlerin Hayvan Beslemedeki Önemi

Dersin içeriği
1- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
2- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
3- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
4- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
5- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
6- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
7- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
8- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
9- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
10- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
11- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
12- Ara Sınav
13- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
14- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
15- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
16- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
2- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
3- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
4- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
5- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
6- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Alman Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme
2- Öğrencilere yerinde ve uygun geribildirim sunma becerisi
3- Öğrencilerin öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilme becerisi
4- Öğrencilerin etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilme becerisi
5- Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisi.
6- Almanca dil yetilerini sürekli geliştirme becerisi(Almanca dilbilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisi; okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi)
7- Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi
8- Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilme becerisi
9- Öğretim sürecinde kullanmak üzere özgün materyaller geliştirebilme becerisi
10- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
11- Mesleki özgüven kazanmış olma (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma)
12- Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
13- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
15- Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisi
16- Dile özgü kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisi
17- İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
18- Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
19- Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü ve yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi
20- Etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilme becerisi
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     105
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ŞENEL, H.S., 1993:Hayvan Besleme.İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar COŞKUN, B., ŞEKER, E., ÜNAL, F., 1997:Hayvan Besleme. Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi. Konya. ERGÜN, A., TUNCER, Ş.D., 2001: Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalıkları.Mesipres,Ankara. ENSMİNGER, M.E., OLDFİELD, J.E., HEINEMAN, W.W., 1990:Feeds and Nutrition.

Ders ile ilgili dosyalar