Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (yüksek Lisans) > RUMİNANTLARDA DÜŞÜK KALİTELİ KABA YEMLERİN DEĞ.ŞEK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RUMİNANTLARDA DÜŞÜK KALİTELİ KABA YEMLERİN DEĞ.ŞEK İkinci düzey VHB 639 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KANBER KARA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Erol BAYTOK Prof. Dr. Berrin Kocaoğlu GÜÇLÜ Prof. Dr. Osman KÜÇÜK Yrd. Doç. Dr. Kanber KARA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze sunum, Soru-cevap anlatım
Dersin amacı Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Vermek
Dersin tanımı Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörlerin Hayvan Beslemedeki Önemi

Dersin içeriği
1- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
2- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
3- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
4- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
5- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
6- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
7- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
8- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
9- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
10- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
11- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
12- Ara Sınav
13- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
14- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
15- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
16- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
2- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
3- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
4- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
5- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
6- Ruminantlarda Düşük Kaliteli Kaba Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli güncel bilgi birikimine sahip olmak
2- Fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Fizyoloji alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     105
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ŞENEL, H.S., 1993:Hayvan Besleme.İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar COŞKUN, B., ŞEKER, E., ÜNAL, F., 1997:Hayvan Besleme. Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi. Konya. ERGÜN, A., TUNCER, Ş.D., 2001: Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalıkları.Mesipres,Ankara. ENSMİNGER, M.E., OLDFİELD, J.E., HEINEMAN, W.W., 1990:Feeds and Nutrition.

Ders ile ilgili dosyalar