Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. RAMAZAN ERTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. RAMAZAN ERTÜRK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, tartışma, eleştiri, değerlendirme
|
Dersin amacı
|
Öğrencinin, Din Felsefesinin modern döneminde ortaya çıkan temel konuları hakkında bilgi edinip, bu konuların lehinde ve aleyhinde ileri sürülen iddiaların tahlil ve tenkit edilerek değerlendirilmesinin yapılmasını öğrenmesini sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste, Din Felsefesinin modern döneminde ortaya çıkan temel konular hakkında ileri düzeyde bilgi verilir; bu konular hakkındaki çeşitli iddiaların analiz,eleştiri ve değerlendirmesi yapılır.
|
1- |
Modern din felsefesine giriş ve temel problemler
|
2- |
Dini Tecrübe I
|
3- |
Dini Tecrübe II
|
4- |
Dini Tecrübe III
|
5- |
Din Dili I
|
6- |
Din Dili II
|
7- |
Din Dili III
|
8- |
Kötülük Problemi I
|
9- |
Kötülük Problemi II
|
10- |
Kötülük Problemi III
|
11- |
Dini Çoğulculuk I
|
12- |
Dini Çoğulculuk II
|
13- |
Dini Çoğulculuk III
|
14- |
Genel Değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Modern din felsefesinin temel problemlerini bilir
|
2- |
Dini tecrübenin mahiyeti hakkındaki görüşleri bilir
|
3- |
Dini tecrübenin epistemolojik değeri hakkında tartışır
|
4- |
Din dili hakkında bilgi sahibi olur ve problemleri tartışır
|
5- |
Kötülük problemi hakkında bilgi sahibi olur ve problemleri tartışır
|
6- |
Dini çoğulculuk hakkında bilgi sahibi olur ve problemleri tartışır
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
|
|
2- |
Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
|
|
3- |
Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
|
|
4- |
Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
|
|
5- |
Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
|
|
6- |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
7- |
Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
|
|
8- |
Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
|
|
9- |
Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
|
|
10- |
Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
|
|
11- |
Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
|
|
12- |
Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
|
|
13- |
Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
15
|
15
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ramazan Ertürk, Sufi Tecrübenin Epistemolojisi; Turan Koç, Din Dili; Cafer Sadık Yaran, Kötülük ve Teodise; Adnan Aslan, Dinler ve Hakikat.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Recep Alpyağıl, Din Felsefesine Dair Okumalar; M. Peterson vd., Din Felsefesi Seçme Metinler
|
|