Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Asya Çalişmalari (doktora) > MODERN DİN FELSEFESİ PROBLEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MODERN DİN FELSEFESİ PROBLEMLERİ Üçüncü düzey FDB556 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. RAMAZAN ERTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. RAMAZAN ERTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, tartışma, eleştiri, değerlendirme
Dersin amacı Öğrencinin, Din Felsefesinin modern döneminde ortaya çıkan temel konuları hakkında bilgi edinip, bu konuların lehinde ve aleyhinde ileri sürülen iddiaların tahlil ve tenkit edilerek değerlendirilmesinin yapılmasını öğrenmesini sağlamak.
Dersin tanımı Bu derste, Din Felsefesinin modern döneminde ortaya çıkan temel konular hakkında ileri düzeyde bilgi verilir; bu konular hakkındaki çeşitli iddiaların analiz,eleştiri ve değerlendirmesi yapılır.

Dersin içeriği
1- Modern din felsefesine giriş ve temel problemler
2- Dini Tecrübe I
3- Dini Tecrübe II
4- Dini Tecrübe III
5- Din Dili I
6- Din Dili II
7- Din Dili III
8- Kötülük Problemi I
9- Kötülük Problemi II
10- Kötülük Problemi III
11- Dini Çoğulculuk I
12- Dini Çoğulculuk II
13- Dini Çoğulculuk III
14- Genel Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Modern din felsefesinin temel problemlerini bilir
2- Dini tecrübenin mahiyeti hakkındaki görüşleri bilir
3- Dini tecrübenin epistemolojik değeri hakkında tartışır
4- Din dili hakkında bilgi sahibi olur ve problemleri tartışır
5- Kötülük problemi hakkında bilgi sahibi olur ve problemleri tartışır
6- Dini çoğulculuk hakkında bilgi sahibi olur ve problemleri tartışır
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ramazan Ertürk, Sufi Tecrübenin Epistemolojisi; Turan Koç, Din Dili; Cafer Sadık Yaran, Kötülük ve Teodise; Adnan Aslan, Dinler ve Hakikat.
Yardımcı Kaynaklar Recep Alpyağıl, Din Felsefesine Dair Okumalar; M. Peterson vd., Din Felsefesi Seçme Metinler

Ders ile ilgili dosyalar