Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA Birinci düzey RPD 306 Zorunlu 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri PSİKOLOJİK DANIŞMA İLKE VE TEKNİKLERİ DERSİNİ ALMIŞ OLMAK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ AHMET METİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. EVRİM ÇETİNKAYA YILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilerin grupla psikolojik danışma hakkında genel bilgiler kazanmalarının yanında, danışma süreci ile ilgili ilke ve teknikler, danışma süreci, grupta kullanılan beceri ve teknikler hakkında da bilgi ve beceriler kazanmalarına yardımcı olmaktır.
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Dersin tanitimi, derste kullanilacak kaynaklarin açiklanmasi ve dersin yürütülme biçimi, ödev ve sinavlarin içeriği ile ilgili açiklamalar
2- Grupla psikolojik danışma, grup çeşitleri, grupla psikolojik danışma için kuramsal çerçeve
3- Grup lideri (grup psikolojik danışmanı)
4- Grup Süreci ve Grubun Evreleri
5- Grubun kurulması
6- Başlangıç evresi
7- Çalışma evresi
8- Geçiş evresi
9- Eylem evresi
10- Sonlandırma evresi
11- Grupla psikolojik danışmada alıştırmalar
12- Farklı gruplarla grupla psikolojik danışma
13- Grupla çalışan psikolojik danışmanlar için etik ilkeler
14- Dersin Değerlendirilmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Grupla psikolojik danışmanın amaçlarını kavrayabilme uygulayabilme
2- Bireysel ve grupla psikolojik danışma arasındaki farkları ve benzerlikleri tanıyabilme
3- Grupla psikolojik danışma kuramlarını kavrayabilme
4- Grupla psikolojik danışma sürecini ve evrelerini kavrayabilme
5- Grupla psikolojik danışmanın yararlarını ve sınırlılıklarını kavrayabilme
6- Grupla psikolojik danışmada kullanılabilecek teknikleri
7- Grupla psikolojik danışma için etik ilkeleri kavrayabilme
8- Yapılandırılmış grupları kavrayabilme
9- Etkileşim gruplarını kavrayabilme
10- Grupla psikolojik danışmada zor üyeler ve güçlükler konularını kavrayabilme

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     134
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Acar,V.N.2009. Grupla Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri.Ankara: Nobel Yayınları
Yardımcı Kaynaklar Acar, N. V. 2002. Grupla Psikolojik Danışmada Alıştırmalar Deneyler. Ankara: Nobel Yayınları Demir, A.;Koydemir,S.2011.Grupla psikolojik Danışma.Ankara:Pegem Akademi. Nar, R. 1987. Grup Psikoterapilerine İlk Adım, Erdem Kitapevi Yayınları. İzmir Rogers, C. R. (1994). Etkileşim ve tedavi grupları. (H. Erbil, Üev.). Ankara: Ekin Yayınları Yalom, I.D. 1992; Grup Psikoterapistinin Teori ve Pratiği. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevi

Ders ile ilgili dosyalar