Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA |
Birinci düzey |
RPD 306 |
Zorunlu |
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLKE VE TEKNİKLERİ DERSİNİ ALMIŞ OLMAK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ AHMET METİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. EVRİM ÇETİNKAYA YILDIZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilerin grupla psikolojik danışma hakkında genel bilgiler kazanmalarının yanında, danışma süreci ile ilgili ilke ve teknikler, danışma süreci, grupta kullanılan beceri ve teknikler hakkında da bilgi ve beceriler kazanmalarına yardımcı olmaktır.
|
Dersin tanımı
|
-
|
1- |
Dersin tanitimi, derste kullanilacak kaynaklarin açiklanmasi ve dersin yürütülme biçimi, ödev ve sinavlarin içeriği ile ilgili açiklamalar
|
2- |
Grupla psikolojik danışma, grup çeşitleri, grupla psikolojik danışma için kuramsal
çerçeve
|
3- |
Grup lideri (grup psikolojik danışmanı)
|
4- |
Grup Süreci ve Grubun Evreleri
|
5- |
Grubun kurulması
|
6- |
Başlangıç evresi
|
7- |
Çalışma evresi
|
8- |
Geçiş evresi
|
9- |
Eylem evresi
|
10- |
Sonlandırma evresi
|
11- |
Grupla psikolojik danışmada alıştırmalar
|
12- |
Farklı gruplarla grupla psikolojik danışma
|
13- |
Grupla çalışan psikolojik danışmanlar için etik ilkeler
|
14- |
Dersin Değerlendirilmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Grupla psikolojik danışmanın amaçlarını kavrayabilme
uygulayabilme
|
2- |
Bireysel ve grupla psikolojik danışma arasındaki farkları ve benzerlikleri tanıyabilme
|
3- |
Grupla psikolojik danışma kuramlarını kavrayabilme
|
4- |
Grupla psikolojik danışma sürecini ve evrelerini kavrayabilme
|
5- |
Grupla psikolojik danışmanın yararlarını ve sınırlılıklarını kavrayabilme
|
6- |
Grupla psikolojik danışmada kullanılabilecek teknikleri
|
7- |
Grupla psikolojik danışma için etik ilkeleri kavrayabilme
|
8- |
Yapılandırılmış grupları kavrayabilme
|
9- |
Etkileşim gruplarını kavrayabilme
|
10- |
Grupla psikolojik danışmada zor üyeler ve güçlükler konularını kavrayabilme
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
|
|
2- |
Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
|
|
3- |
Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
|
|
4- |
Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
|
|
5- |
Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
|
|
6- |
Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
|
|
7- |
Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
|
|
8- |
Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
|
|
9- |
Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
|
|
10- |
Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
|
|
11- |
Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
1
|
5
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
134
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Acar,V.N.2009. Grupla Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri.Ankara: Nobel Yayınları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Acar, N. V. 2002. Grupla Psikolojik Danışmada Alıştırmalar Deneyler. Ankara: Nobel Yayınları
Demir, A.;Koydemir,S.2011.Grupla psikolojik Danışma.Ankara:Pegem Akademi.
Nar, R. 1987. Grup Psikoterapilerine İlk Adım, Erdem Kitapevi Yayınları. İzmir
Rogers, C. R. (1994). Etkileşim ve tedavi grupları. (H. Erbil, Üev.). Ankara: Ekin Yayınları
Yalom, I.D. 1992; Grup Psikoterapistinin Teori ve Pratiği. İstanbul: Nobel Tıp Kitapevi
|
|