Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sosyal Bilgiler Öğretmenliği > SİNİR SİSTEMİ HASTALIKLARININ HİSTOPATOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SİNİR SİSTEMİ HASTALIKLARININ HİSTOPATOLOJİSİ Birinci düzey VPT 664 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. LATİFE ÇAKIR BAYRAM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Ayhan ATASEVER Doç. Dr. Latife ÇAKIR BAYRAM Yard. Doç. Dr. Duygu YAMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araş. Gör. Görkem EKEBAŞ
Dersin veriliş şekli Teorik ve pratik
Dersin amacı Sinir sistemi hastalıklarına ilişkin mikroskobik uygulamalar yapılacaktır
Dersin tanımı Sinir sistemi hastalıklarına ilişkin mikroskobik uygulamalar yapılacağı derstir

Dersin içeriği
1- Santral ve perifer sinir sistemi, Meninksler ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
2- Sinir sisteminin anomalileri ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
3- B.O.S ve Hidrosefalus ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
4- Nöronlarda Dejenerasyon ve Rejenerasyon ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
5- Beyin ve Madulla spinalis, Şişme- Ödem - Spongiöz Distrofi ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
6- Endojen ve Eksojen İntoksikasyonlar ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
7- Vitamin ve Mineral Madde Yetersizlikleri ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
8- Spongiform Ensefalopatiler, Skrapi, BSE ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
9- S.S.S. ‘nin Yangıları, SSS’de anamoliye neden olan Viral enfeksiyonlar ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
10- S. S. S.’nin Viral Hastalıkları ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
11- Kuduz hastalığı ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
12- Santral Sinir Sisteminin Bakteriyel Enfeksiyonları ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
13- Santral Sinir Sisteminin Paraziter Enfeksiyonları ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
14- Sinir Sistemi ve Kılıflarının Neoplastik Hastalıkları ile ilgili slayt ve preparat gösterimi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Merkezi sinir sisteminin patolojik muayenesini yapar.
2- Gelişim bozuklukları patolojisini bilir.
3- Vitamin-mineral madde yetersizliği bozukluklarını bilir
4- Merkezi sinir sistemini etkileyen viral, bakteriyel ve paraziter hastalıklarını bilir.
5- Tümöral hastalıklarını bilir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinler ile ilgili temel, güncel, kuramsal, olgusal ve metodolojik bilgiye sahip olur.
2- Sosyal Bilgilerin disiplinlerarası özelliği çerçevesinde konuyla ilgili disiplinleri bütünleştirerek olay ve konulara tematik yaklaşabilme bilgi ve becerisini geliştirir.
3- Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı kavrayarak bu mevzuat ile birlikte mesleki etik ilkelere uygun davranır.
4- Alanıyla ilgili edindiği bilgileri kanıta ve araştırmaya dayalı eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; bireysel, toplumsal ve çevresel sorunları değişim ve süreklilik perspektifinden hareketle tanıyabilir, verileri yorumlayabilir ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri getirebilir.
5- Öz değerlendirme yapar; kişisel ve mesleki gelişimine yönelik gereksinimleri belirleyerek hayat boyu öğrenme faaliyetlerini sürdürür; alanıyla ilgili yayınları, tartışmaları ve güncel gelişmeleri izler ve değerlendirir.
6- Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşlarıyla yazılı ve sözlü olarak etkili bir iletişim ve iş birliği kurar; paydaşlarla birlikte sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler düzenler.
7- Öğretim sürecinde Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı doğrultusunda aktif ve yapılandırmacı öğrenmeye dayalı öğrenme etkinlikleri planlayarak etkili ve güvenli öğrenme ortamları hazırlar.
8- Sınıf yönetiminde demokratik bir yaklaşımla güdüleyici ve etkileşimli iletişim ortamı oluşturur.
9- Sosyal Bilgiler öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanabilir.
10- Ders sürecinde kazanımla ve öğrencilerin bireysel farklılıklarıyla uyumlu araç, gereç ve materyalleri seçip/tasarlayıp kullanabilir.
11- Sonuç ve süreç ölçme-değerlendirme yöntem/teknik ve araçlarını etkin ve amacına uygun olarak kullanarak öğrencilerin bireysel gelişimini izleyip değerlendirebilir.
12- Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda ya da eğitimle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
13- Eğitimle ilişkili tüm konularda bireysel olarak inisiyatif alır, bağımsız ve takım halinde çalışabilir, gerektiğinde içinde bulunduğu gruplara liderlik eder.
14- Milli, manevi ve evrensel değerler ile sosyal adalet, kalite kültürü, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak bunlara uygun davranışlar sergiler.
15- Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile Türk inkılabının tarihi anlamını, toplumun siyasal, sosyal ve kültürel alanda gelişimine etkilerini, önemini ve öğrencilere kavratabileceği yöntem ve teknikleri bilir.
16- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
17- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar. Öğrencinin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişimini destekleyerek öğretim süreciyle ilişkilendirir.
18- Özel gereksinimli ve dezavantajlı öğrencilerin gereksinimlerini karşılayan kapsayıcı bir öğretim süreci planlar.
19- Alanı için gerekli olacak düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır; mesleki uygulamalarına etkili bir şekilde entegre eder.
20- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak Sosyal Bilgiler alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Veteriner Patoloji Cilt I ve II, Milli ÜH, Hazıroğlu R, Tamer Matbaacılık, Ankara, 1998.
Yardımcı Kaynaklar 1-Veteriner Sistemik Patoloji Cilt I ve II, Prof. Dr. Mehmet Alibaşoğlu, Prof. Dr. Tahsin Yeşildere 2-Veteriner Özel Patoloji I Uygulama dersi preperat fotoğrafları.Anabilim Dalı yayını 3- Nekropsi, Berkin Ş, Alçığır G; Medisan Yayınevi, Ankara, 1999 4-Veteriner Patoloji Cilt I ve II, Milli ÜH, Hazıroğlu R, Tamer Matbaacılık, Ankara, 1998. 5- Pathologic Basis of Veterinary Disease,McGavin,Zachary.

Ders ile ilgili dosyalar