Ön koşul dersleri
|
ön koşul yoktur
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ AZİZ ŞATANA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. SAVAŞ SARIÖZKAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK
|
Dersin amacı
|
TARIMSAL DEĞERLEME KONUSUNDA BİLGİ BİRİKİMİ OLAN ZİRAAT MÜHENDİSLERİ YETİŞTİRMEK
|
Dersin tanımı
|
TARIMSAL DEĞERLEME KONUSUNU BİLME VE BİLİRKİŞİLİK YAPMA
|
1- |
TARIMSAL DEĞERLEME KONUSU VE TARİHÇESİ
|
2- |
TARIMSAL DEĞERLEME KONUSU VE TARİHÇESİ
|
3- |
DEĞERLEME YÖNTEMLERİ-PAZAR YÖNTEMİ
|
4- |
DEĞERLEME YÖNTEMLERİ-PAZAR YÖNTEMİ
|
5- |
DEĞERLEME YÖNTEMLERİ-MALİYET YÖNTEMİ
|
6- |
DEĞERLEME YÖNTEMLERİ-MALİYET YÖNTEMİ
|
7- |
DEĞERLEME YÖNTEMLERİ-GELİR YÖNTEMİ
|
8- |
DEĞERLEME YÖNTEMLERİ-İLERİ YÖNTEMLER
|
9- |
VİZE
|
10- |
DEĞERLEME UYGULAMALARI
|
11- |
DEĞERLEME UYGULAMALARI
|
12- |
BİLİRKİŞİLİK
|
13- |
BİLİRKİŞİLİK KANUNU
|
14- |
KAMULAŞTIRMA KANUNU
|
15- |
ÖRNEK UYGULAMALAR
|
16- |
FİNAL
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
DEĞERLEME KONUSUNU ÖĞRENME
|
2- |
DEĞERLEME UYGULAMASI
|
3- |
BİLİRKİŞİLİK YAPABİLME
|
4- |
KANUN MEVZUAT VE YÖNETMELİKLER
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
|
|
2- |
Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
|
|
3- |
Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
|
|
4- |
Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
|
|
5- |
Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
|
|
6- |
Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
|
|
7- |
Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
|
|
8- |
Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
|
|
9- |
Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
|
|
10- |
Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
|
|
11- |
Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
|
|
12- |
Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
|
|
13- |
Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
|
|
14- |
Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
2
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
2
|
16
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
48
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
40
|
Kısa sınav
|
2
|
10
|
Ödev
|
2
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
60
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
ERKAN REHBER. TARIMSAL DEĞERLEME VE BİLİRKİŞİLİK
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|