Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Zootekni > TARIMSAL KIYMET TAKDİRİ VE BİLİRKİŞİLİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TARIMSAL KIYMET TAKDİRİ VE BİLİRKİŞİLİK Birinci düzey ZT 334 Seçmeli 6 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ön koşul yoktur
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ AZİZ ŞATANA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SAVAŞ SARIÖZKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı TARIMSAL DEĞERLEME KONUSUNDA BİLGİ BİRİKİMİ OLAN ZİRAAT MÜHENDİSLERİ YETİŞTİRMEK
Dersin tanımı TARIMSAL DEĞERLEME KONUSUNU BİLME VE BİLİRKİŞİLİK YAPMA

Dersin içeriği
1- TARIMSAL DEĞERLEME KONUSU VE TARİHÇESİ
2- TARIMSAL DEĞERLEME KONUSU VE TARİHÇESİ
3- DEĞERLEME YÖNTEMLERİ-PAZAR YÖNTEMİ
4- DEĞERLEME YÖNTEMLERİ-PAZAR YÖNTEMİ
5- DEĞERLEME YÖNTEMLERİ-MALİYET YÖNTEMİ
6- DEĞERLEME YÖNTEMLERİ-MALİYET YÖNTEMİ
7- DEĞERLEME YÖNTEMLERİ-GELİR YÖNTEMİ
8- DEĞERLEME YÖNTEMLERİ-İLERİ YÖNTEMLER
9- VİZE
10- DEĞERLEME UYGULAMALARI
11- DEĞERLEME UYGULAMALARI
12- BİLİRKİŞİLİK
13- BİLİRKİŞİLİK KANUNU
14- KAMULAŞTIRMA KANUNU
15- ÖRNEK UYGULAMALAR
16- FİNAL
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- DEĞERLEME KONUSUNU ÖĞRENME
2- DEĞERLEME UYGULAMASI
3- BİLİRKİŞİLİK YAPABİLME
4- KANUN MEVZUAT VE YÖNETMELİKLER
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2- Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3- Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4- Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5- Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6- Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7- Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8- Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9- Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10- Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11- Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12- Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13- Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14- Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     48
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 2 10
Ödev 2 10
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ERKAN REHBER. TARIMSAL DEĞERLEME VE BİLİRKİŞİLİK
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar