Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI Birinci düzey RPD 307 Zorunlu 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ SEMRA UÇAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HABİB HAMURCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Psikolojik danışma teknikleri ve psikolojik danışma kuramlarının öğretilmesidir.
Dersin tanımı (YÖK Kur tanımı alınmıştır.) Psikolojik danışma teknikleri ve psikolojik danışma kuramlar hakkında bilgi ve beceri kazandırmak.

Dersin içeriği
1- Psikolojik Danışmanın Temelleri
2- Psikolojik Danışmanın Teknik Ve Yöntemleri
3- Psikoanalitik kuram
4- Davranışçı kuram
5- Bilişsel kuaram
6- Adlerian kuram
7- Varoluşçu kuram
8- Vize
9- Birey Merkezli terapi
10- Gestalt terapi
11- Gerçeklik terapisi
12- Logo terapi
13- Akılcı Duygusal terapi
14- Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Psikolojik Danışmanın Temellerini öğrenir.
2- Psikolojik Danışmanın Teknik Ve Yöntemlerini öğrenir.
3- Testler Ve Nasıl Kullanılacakları Hakkında Bilgi edinir
4- Psikolojik Danışma Uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
5- İyileştirici İlişki Ve Güven hakkında bilgi sahibi olur.
6- Psikolojik Danışma Problemlerini Tanımlar.
7- Psikolojik Danışmanın Hedeflerini Öğrenir.
8- Strateji Ve Yöntem Seçimini Tanımlama becerisi kazanır.
9- Bilişsel Terapi, Bilişsel-davranışçı Terapi, Duyuşsal Terapi, Davranışsal Terapi hakkında bilgi sahibi olur.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 1 6
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 25 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 35 35
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     109
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Gerald, Corey (2010)Psikolojik Danışma Psikoterapi Kuram ve Uygulamaları, Çev: Ergene, Tuncay, Mentis Yayıncılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Tan, H; Psikolojik Yardım Becerileri; İst, MEB yy, 1995

Ders ile ilgili dosyalar