Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Harita Mühendisliği > MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ-II Birinci düzey MAT 202 Zorunlu 4 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ TALHA TAŞKANAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ TALHA TAŞKANAT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, diferensiyel denklemlerin temel kavramlarını, Lineer diferensiyel denklemler teorisini ve çözümlerinin bulunması vermektir.
Dersin tanımı Bu ders,Diferensiyel denklem kavramını, belirli tipteki denklemlerin Çözüm yöntemlerini ve uygulamalarını kapsar.

Dersin içeriği
1- Üç katlı integraller, bölge dönüşümü,
2- Küresel koordinatlar, silindirik koordinatlar,
3- Üç katlı integrallerin uygulamaları,
4- Eğrisel integraller, eğrilerin parametrik denklemleri
5- Vektör alanları ve bunların integrali
6- Gradyan vektör alanı, tutarlı vektör alanı
7- Eğrisel integrallerin temel teoremleri,Eğrisel integrallerin uygulamaları
8- Vize
9- Diferensiyel Denklemlere giriş,Sınıflandırma , tanımlar ve Terminoloji,
10- Diferansiyel denklemlerin çözümleri, başlangıç değer problemleri, çözümün varlığı tekliği teoremi,
11- Değişkenlerine ayrılabilen diferansiyel denklemler, lineer diferansiyel denklemler
12- Tam Diferensiyel Denklemler,İntegral çarpanları, Tam hale getirebilen Diferensiyel Denklemler
13- Değişken değiştirme(Yerine koyma) ile çözümler, Homogen Diferensiyel Denklemler
14- Bernoulli ve Riccati Diferensiyel Denklemleri, Claurait ve Lagrange Diferensiyel Denklemleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Üç katlı integraller ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma
2- Eğrisel integraller ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma
3- Vektör alanları ve bunların integralleri hakkında bilgi sahibi olma
4- Diferansiyel denklemler ve sınıflandırılmasına yönelik bilgi sahibi olma
5- Diferansiyel denklemlerin çözümü ve başlangıç değer problemleri hakkında bilgi sahibi olma
6- Belirli tipte diferensiyel denklemleri tanıyabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 3 3
Toplam iş yükü     133
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1)Dennis G. Zill, A First Course In Differential Equations with Modelling applications, 2005, Brooks /Cole,Cengage Learning ,Canada. 2)M. Çağlayan, N. Çelik ve Setenay Doğan, Adi Diferensiyel denklemler,Dora yayınları
Yardımcı Kaynaklar 1)Dennis G. Zill, A First Course In Differential Equations with Modelling applications, 2005, Brooks /Cole,Cengage Learning ,Canada. 2)M. Çağlayan, N. Çelik ve Setenay Doğan, Adi Diferensiyel denklemler,Dora yayınları

Ders ile ilgili dosyalar