Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ-II |
Birinci düzey |
MAT 202 |
Zorunlu |
4 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ TALHA TAŞKANAT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ TALHA TAŞKANAT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, diferensiyel denklemlerin temel kavramlarını, Lineer diferensiyel denklemler teorisini ve çözümlerinin bulunması vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders,Diferensiyel denklem kavramını, belirli tipteki denklemlerin Çözüm yöntemlerini ve uygulamalarını kapsar.
|
1- |
Üç katlı integraller, bölge dönüşümü,
|
2- |
Küresel koordinatlar, silindirik koordinatlar,
|
3- |
Üç katlı integrallerin uygulamaları,
|
4- |
Eğrisel integraller, eğrilerin parametrik denklemleri
|
5- |
Vektör alanları ve bunların integrali
|
6- |
Gradyan vektör alanı, tutarlı vektör alanı
|
7- |
Eğrisel integrallerin temel teoremleri,Eğrisel integrallerin uygulamaları
|
8- |
Vize
|
9- |
Diferensiyel Denklemlere giriş,Sınıflandırma , tanımlar ve Terminoloji,
|
10- |
Diferansiyel denklemlerin çözümleri, başlangıç değer problemleri, çözümün varlığı tekliği teoremi,
|
11- |
Değişkenlerine ayrılabilen diferansiyel denklemler, lineer diferansiyel denklemler
|
12- |
Tam Diferensiyel Denklemler,İntegral çarpanları, Tam hale getirebilen Diferensiyel Denklemler
|
13- |
Değişken değiştirme(Yerine koyma) ile çözümler, Homogen Diferensiyel Denklemler
|
14- |
Bernoulli ve Riccati Diferensiyel Denklemleri, Claurait ve Lagrange Diferensiyel Denklemleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Üç katlı integraller ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma
|
2- |
Eğrisel integraller ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olma
|
3- |
Vektör alanları ve bunların integralleri hakkında bilgi sahibi olma
|
4- |
Diferansiyel denklemler ve sınıflandırılmasına yönelik bilgi sahibi olma
|
5- |
Diferansiyel denklemlerin çözümü ve başlangıç değer problemleri hakkında bilgi sahibi olma
|
6- |
Belirli tipte diferensiyel denklemleri tanıyabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi
birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik
problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
|
|
2- |
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu
amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
3- |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında,
belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım
yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için
gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini
etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
5- |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının
incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve
yorumlama becerisi.
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel
çalışma becerisi.
|
|
7- |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor
yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum
yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve
teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik
uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10- |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar
hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma
hakkında bilgi.
|
|
11- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik
üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
7
|
7
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
7
|
7
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
3
|
3
|
Toplam iş yükü
|
|
|
133
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1)Dennis G. Zill, A First Course In Differential Equations with Modelling applications, 2005, Brooks /Cole,Cengage Learning ,Canada.
2)M. Çağlayan, N. Çelik ve Setenay Doğan, Adi Diferensiyel denklemler,Dora yayınları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1)Dennis G. Zill, A First Course In Differential Equations with Modelling applications, 2005, Brooks /Cole,Cengage Learning ,Canada. 2)M. Çağlayan, N. Çelik ve Setenay Doğan, Adi Diferensiyel denklemler,Dora yayınları
|
|