Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Eczacilik Farmakoloji(doktora) > SEMİNER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMİNER Üçüncü düzey ECF 600 Zorunlu 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MÜKERREM BETÜL AYCAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. İFFET İPEK BOŞGELMEZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik, kaynak tarama, seminer hazırlığı ve sunumu.
Dersin amacı Derste, seminer hazırlığı ile ilgili temel bilgileri öğrenciye aktarmak, iki adet seminer hazırlığı ve sunumu için yardımcı olmak amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Literatür taraması, kaynaklara erişim, tablo ve şekil hazırlanması ve ilgili konular uygulamalı olarak anlatılacaktır. Her öğrenci, iki seminer hazırlığı ve sunumundan sorumlu olacaktır.

Dersin içeriği
1- Giriş:Seminerle ilgili temel bilgiler, içerik
2- Seminer konusu seçimi
3- Kaynak tarama yöntemleri
4- Uygulama-Seminer konusunda literatür taraması
5- Uygulama-Seminer konusunda literatür taraması, bilgilerin düzenlenmesi, biçim
6- Seminer hazırlarken dikkat edilmesi gereken kurallar
7- Arasınav
8- Seminer sunumunda dikkat edilmesi gereken kurallar
9- Seminer sunumunda dikkat edilmesi gereken kurallar, prova sonrası düzeltimler
10- Seminer sonunda soruların yanıtlanmasında dikkat edilecek noktalar
11- Örnek seminere katılım (dinleyici)
12- Öğrencinin seminer vermesi
13- Öğrencinin seminer vermesi
14- FİNAL SINAVI
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kaynak taramasının nasıl yapılacağını öğrenir.
2- Sunumda bilgilerin nasıl bir düzende aktarılacağını öğrenir.
3- İyi bir sunum için ipuçlarını öğrenir.
4- Bulguların tablo ve şekil olarak özetlenmesini anlar, uygular.
5- Deney sonuçlarının nasıl yorumlanacağını öğrenir.
6- İstatistiksel analizlerin nasıl yapılacağını öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İlaçların canlı vücudundaki farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini betimleme
2- Hücrede ilaç hedefi molekülleri tanıma ve uyarı iletimindeki rollerini betimleme
3- Hücreler arası iletişimi sağlayan aracı molekülleri (nörotransmitterler, otakoidler, hormonlar) betimleme; bu moleküllerin etkilerini, etki mekanizmalarını kavrama ve ilaç hedefi olarak işlevlerini önerme
4- Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma, farmakolojik problemlerin çözümünde uygun yöntemleri seçme ve deneyleri tasarlama
5- Yayınlanmış bilimsel verileri çözümleme, yorumlama ve yargılama
6- Verileri ölçme-değerlendirme yöntemlerini tanıma ve bilimsel verilerin istatistiksel çözümlemesini düzenleme
7- Eğitimin biliminin temel kavramlarını tanımlama
8- Temel farmakolojik araştırmalarda iş gören alet ve gereçleri kullanma
9- Deney hayvanlarına bakım, besleme ve ilaç uygulaması yapma
10- Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerinden en az ikisini; uygun nitelikte, sürede ve ekonomik şekilde yürütme.
11- Yayınlanmış bilimsel verilere ulaşma
12- Bilimsel sunu yapma
13- Bilimsel yayın yazma
14- Farmakolojideki problemlerin çözümünde, bilimsel yöntemlerin gücünü anlama ve benimseme
15- Bilimsel araştırmalarda etik değerlere uyma
16- İyi Laboratuar Uygulamaları” klavuzlarına uygun şekilde çalışma.
17- Bilimsel araştırmalarda ekip çalışması anlayışını kazanma
18- İnsan ilişkilerinde doğru, dürüst ve tutarlı davranışlar sergileme
19- Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek ve mesleki uygulamalardaki değişimlere uyum sağlamak için; sürekli bir biçimde yeni bilgilere ulaşma alışkanlığı edinme
20- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavrama
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 20 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar *Day RA (2000) Bilimsel bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Çeviri: Gülay Aşkar Altay 4. Basım, TÜBİTAK yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar