Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Felsefe > 19. YÜZYIL FELSEFESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
19. YÜZYIL FELSEFESİ Birinci düzey FEL302 Zorunlu 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ EVREN ERMAN RUTLİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. EVREN ERMAN RUTLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli yüzyüze
Dersin amacı 19. yy''''''''ın başat düşünürlerinin felsefelerini tanıma ve tartışma
Dersin tanımı 19. yy. felsefe tarihine giriş

Dersin içeriği
1- dersin genel tanıtımı, kaynaklar, oryantasyon.
2- Bentham''ın felsefesi
3- Fichte
4- Hegel felsefesi (1)
5- Hegel felsefesi (2)
6- Marx (1)
7- Marx (2)
8- Kierkegaard
9- Schopenhauer
10- Nietzsche
11- J. Stuart Mill
12- W. Dilthey
13- genel değerlendirme, sonuçlar
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- öğrenci 19. yy felsefe tarihinin temel problemlerini bilir
2- öğrenci 19. yy. felsefe tarihinin temel tezlerini bilir ve tartışır.
3- 19.yy''ın önemli filozoflarını bilir.
4- 19.yy filozoflarının birbirleri ile karşılaştırabilir.
5- 19.yy filozoflarının günümüz felsefesine etkisini kavrar.
6- Günümüz problemlerini dönemin filozoflarının görüşlerine uyarlayabilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2- Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4- Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5- Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6- Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9- Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10- Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12- Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13- Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14- Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15- Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 3 9
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 6 6 36
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 15 75
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Modern Felsefe tarihi, Roger Scruton
Yardımcı Kaynaklar - Yasamanın İlkeleri (J. Bentham) - tarihte akıl (Hegel) - Komünist manifesto (K. Marx) - Tasarım olarak dünya (Schopenhauer) - Ölümcül hastalık Umutsuzluk (Kierkegaard) - Hermeneutik ve Tin Bilimleri (W. Dilthey)

Ders ile ilgili dosyalar