Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Bilgisayar Mühendisliği > INTRODUCTION TO PATTERN RECOGNITION
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
INTRODUCTION TO PATTERN RECOGNITION Birinci düzey BS 429 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DOÇ. DR. ÖZKAN UFUK NALBANTOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ÖZKAN UFUK NALBANTOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz-yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencinin Bayes karar teorisi, doğrusal ayırtaçlar, karar ağaçları, en yakın komşu kümelemesi, yapay sinir ağlarıö destek vektör makineleri gibi temel örüntü tanıma yaklaşımlarını öğrenmesini sağlamaktır.
Dersin tanımı Bu ders parametrik ve parametrik olmayan sınıflandırma araçları, sınıflandırma algoritmalarının teorisini ve algoritmik uygulamalarını içermektedir.

Dersin içeriği
1- Parametrik ve parametrik olmayan sınıflandırma yöntemleri.
2- Karar ağaçları.
3- En yakın komşu sınıflandırması.
4- Olasılık modelleri ve Naive Bayes algoritması.
5- Doğrusal sınıflandırıcılar ve perseptron algoritması.
6- Yapay sinir ağları
7- Yapay sinir ağları ve geri yayılım yöntemiyle öğrenme.
8- Geniş marjin sınıflandırıcıları.
9- Destek vektör makineleri.
10- Bayes Ağları
11- Bayes Ağları
12- Özellik seçimi
13- Özellik çıkarımı
14- Sınıflandırma performans kriterleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Parametrik ve parametrik olmayan öğrenme modelleri oluşturma becerisi
2- Bir örüntü tanıma sistemini tasarlama, model seçimi, eğitimi ve test etme becerisi
3- Sınıflandırma araçları kullanma becerisi
4- Yapay sinir ağları ile sınıflandırma yapma becerisi
5- Karar ağaçları, destek vektör makineleri ve Bayes yöntemleri ile örüntü eğitiminin öğrenilmesi
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
5- Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
6- Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
7- Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
8- Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
11- Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
12- Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
13- Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
14- Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
15- Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 8 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     49
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Machine Learning, Tom Mitchell, McGraw Hill
Yardımcı Kaynaklar Pattern Classification, Richard O. Duda, Peter E. Hart, David G. Stork, Wiley

Ders ile ilgili dosyalar