Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SOSYAL PSİKOLOJİ |
Birinci düzey |
UGAZ 220 |
Zorunlu |
4 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. MUSTAFA ATAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ METİN EKEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans
|
Dersin amacı
|
Ders kapsamında, bir bilim olarak Sosyal Psikolojinin ortaya çıkışı, Sosyal Psikoloji araştırmalarında kullanılan yöntem ve teknikler, Sosyal Psikolojinin pratik önemi ve Sosyal Psikoloji alanındaki güncel teorik yaklaşımların Gazetecilikle ilgisi çerçevesinde ve eleştirel bir perspektifte anlamlandırılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Ders kapsamında, bir bilim olarak Sosyal Psikolojinin ortaya çıkışı, Sosyal Psikoloji araştırmalarında kullanılan yöntem ve teknikler, Sosyal Psikolojinin pratik önemi ve Sosyal Psikoloji alanındaki güncel teorik yaklaşımların Gazetecilikle ilgisi çerçevesinde ve eleştirel bir perspektifte anlamlandırılması amaçlanmaktadır.
|
1- |
Sosyal Psikoloji Nedir? Gazetecilik ve Sosyal Psikoloji
|
2- |
Sosyal Psikoloji Nedir? Gazetecilik ve Sosyal Psikoloji II
|
3- |
Sosyal Psikoloji Araştırmalarında Yöntem ve Teknikler I
|
4- |
Sosyal Psikoloji Araştırmalarında Yöntem ve Teknikler II
|
5- |
Sosyal Etki ve Uyma Davranışı
|
6- |
Tutum ve Davranış I
|
7- |
Tutum ve Davranış II
|
8- |
Tutum Değişimine Kuramsal Yaklaşımlar
|
9- |
İletişim ve Propaganda: Tutum Değiştirme Süreci
|
10- |
Sosyal Biliş (Sosyal Algı)
|
11- |
Grup Yapısı ve Dinamiği
|
12- |
Sosyalleşme ve Sosyal Gelişim
|
13- |
Benlik ve Kültür
|
14- |
Benlik ve Kültür II
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci; sosyal psikolojinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkma koşullarını, diğer sosyal bilimler arasındaki yerini, tarihsel gelişimini ve bir çalışma alanı olarak belirmesini kavrar.
|
2- |
Sosyal psikolojinin bir gazeteciye sağlayabileceği somut ve pratik faydaları göz önünde bulundurur.
|
3- |
Sosyal psikoloji araştırmalarında kullanılan yöntem ve teknikleri anlar ve bu teknikleri nasıl kullanabileceği hakkında farkındalık kazanır.
|
4- |
Bireyin grup içerisindeki davranışlarının altında yatan dinamikler hakkında bilinç ve farkındalık kazanır.
|
5- |
Bireyin grup içerisindeki davranışlarının altında yatan dinamikler hakkında bilinç ve farkındalık kazanır ve kendisine yönelik bir iç-görü geliştir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
3
|
4
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
9
|
9
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
75
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Çiğdem Kağıtçıbaşı, Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar Sosyal Psikolojiye Giriş, Evrim Yayınları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Eliot Aranson, Timothy Wilson, Robin Akert, Sosyal Psikoloji, Kaknüs Yayınları.******A. Kadir Özer, Ben Değeri Tiryakiliği, Aura Kitapları
|
|