Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ŞAHİKA KARACA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teori-Uygulama
|
Dersin amacı
|
Şiir bilgisi, tahlili yöntem ve uygulama becerisi geliştirmek, Cumhuriyet Türk şiir tarihinin belli başlı yönelişleri, şahsiyetleri ile poetikaları hakkında bilgi kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Şiir tahlilinde yöntemler ve uygulamaları. Modern Türk şiir bilgisi. Çağdaş poetikalar.
|
1- |
Şiir sanatı. Terminoloji ve tarifler. Eski çağlardan beri poetik görüşler. Modern Türk Şiirinin AnA çİZGİLERİ
|
2- |
Cumhuriyet Dönemi toplumsal ve siyasal olayları ve bunların edebiyata yansıması
|
3- |
Cumhuriyet Dönemi şiirinde belli başlı yönelişler
|
4- |
Modern Türk şiirinde en köklü değişim: Orhan Veli ve Garip poetikası.
|
5- |
Uygulama çalışması: Orhan Veli, Hürriyete Doğru şiirinin tahlili.
|
6- |
Necip Fazıl: Şiiri ve poetikası.
|
7- |
Uygulama çalışması: Necip Fazıl, Çile şiirinden bir bölümün tahlili.
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Attila İlhan: Şiiri, şiir görüşleri ve Mavi Hareketi.
|
10- |
Uygulama çalışması: Attila İlhan, An Gelir şiirinin tahlili.
|
11- |
İkinci Yeni hareketi ve Cemal Süreya şiiri.
|
12- |
Uygulama çalışması: Cemal Süreya, Üvercinka şiirinin tahlili.
|
13- |
İsmet Özel ve Şiir Okuma Kılavuzu. Bir Yusuf Masalı şiirinin tahlili.
|
14- |
Değerlendirme ve YARIYIL SONU SINAVI
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Şiir tahlili yöntem ve uygulama becerisi geliştirmek.
|
2- |
Modern Türk şiir tarihinin belli başlı yönelişleri.
|
3- |
Cumhuriyet Döneminde şiir türünün seyrini kavramak.
|
4- |
Şahsiyetleri ile poetikaları (Ahmet H. Tanpınar) hakkında bilgi kazandırma.
|
5- |
Şahsiyetleri ile poetikaları (Orhan Veli) hakkında bilgi kazandırma.
|
6- |
Şahsiyetleri ile poetikaları (Necip Fazıl) hakkında bilgi kazandırma
|
7- |
Şahsiyetleri ile poetikaları (Atilla İlhan) hakkında bilgi kazandırma
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanır.
|
|
2- |
Alanında elde ettiği bilgileri farklı disiplinlerle bütünleştirerek yorumlar.
|
|
3- |
Verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri dikkate alarak bilimsel çalışma yapar.
|
|
4- |
Yaptığı bilimsel araştırmaların sonuçlarını sözlü ve yazılı olarak aktarır.
|
|
5- |
Analitik düşünme yeteneğini geliştirerek gerçek hayat problemlerini çözer.
|
|
6- |
Etkin bir yönetim için kullanılabilecek çeşitli karar-destek tekniklerini uygular.
|
|
7- |
İşletme paydaşlarının davranışlarının nedenlerini, oluşum süreçlerini ve sonuçlarını açıklar.
|
|
8- |
Günümüz işletmelerinde uygulanabilecek çağdaş yönetim tekniklerini ve bunların uygulanma gerekçelerini teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşulları dikkate alarak listeler ve açıklar.
|
|
9- |
İşletmelerin iç ve dış unsurlarıyla uyumlu, esnekliğini ve rekabet gücünü artıracak stratejik yönetim süreçlerini tasarlar ve uygular.
|
|
10- |
Pazarlama alanında farklı konuları algılar ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
|
|
11- |
Muhasebe ve finansman alanında işletmenin karşılaşabileceği tüm sorunları tespit eder ve çözer.
|
|
12- |
Finansal verileri analiz edecek programları kullanır.
|
|
13- |
Alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve tartışır.
|
|
14- |
Üretim ve hizmet işletmelerinin lojistik ve stoklama faaliyetlerini etkin yönetir.
|
|
15- |
İşletmelerin kaynaklarını verimli kullanması için gereken düzenlemeleri listeler.
|
|
16- |
İşletmenin herhangi bir alanında karşılaştığı problemi matematiksel bir model ile ifade eder ve farklı yöntemlerle çözer.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
5
|
70
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Selçuk Çıkla Türk Edebiyatında Manzum Poetikalar (1860-1960), Akçağ Yay., Ankara 2010.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Mehmet Kaplan Şiir Tahlilleri I-II, Dergah Yayınları, İst. 1983. Hasan Bülent Kahraman Türk Şiiri, Modernizm Agora Kitaplığı, İst. 2004. M. Kayahan Özgül Kandille İskandil, Hece Yayınları, İst. 2003. Şerif Aktaş Şiir Tahlili (Teori-Uygulama), Akçağ Yay., Ankara 2009. İsmail Çetişli, Metin Tahlillerine Giriş- Şiir, Kardelen, Isparta 1999. Doğan Aksan, Şiir Dili ve Türk Şiir Dili, Engin Yay., Ankara, 1995. Erdoğan Aklan, Şiir Sanatı, Yön Yayıncılık, İstanbul 1995. Orhan Okay, Cumhuriyet Devri Şiir Poetikaları, Atatürk Ün. Y.1988. Kenan Akyüz, Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, Ankara 1970. Türk Dili, Türk Şiiri Özel Sayısı I-II-III-IV, 1986,1987, 1989, 1992.
|
|