Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Tarla Bitkileri > YEMEKLİK BAKLAGİLLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YEMEKLİK BAKLAGİLLER Birinci düzey TAB 302 Zorunlu 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HAMDİ ÖZAKTAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ HAMDİ ÖZAKTAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Teorik ve uygulama
Dersin amacı Yemeklik dane baklagillerin ekonomik önemi, büyüme ve gelişmesi, yetiştiriciliği ve ıslahı konularında temel bilgileri vermek
Dersin tanımı Yemeklik Dane Baklagillerin Önemi, Yemeklik Dane Baklagillerde Azot Bağlamanın Önemi, Yemeklik Dane Baklagillerin Özellikleri, Yemeklik Dane Baklagillerden Faydalanma Şekilleri, Özel Bölümler: Fasülye, Bezelye, Nohut, Mercimek, Börülce, Bakla

Dersin içeriği
1- Yemeklik Tane Baklagillerin insan ve hayvan Beslenmesindeki Önemi
2- Yemeklik Tane Baklagillerin Ekim nöbetindeki ve toprağın yapısını korumadaki Önemi
3- Yemeklik Tane Baklagillerin Ekonomik önemi
4- Yemeklik tane baklagillerin orijini, yayılma alanları ve taksonomisi
5- Yemeklik tane baklagillerde kaliteyi etkileyen faktörler
6- Fasulye’nin iklim ve toprak istekleri, iklim ve toprak istekleri ile verim arasındaki ilişki
7- Fasulyede yetiştirme teknikleri ve verimle arasındaki ilişkiler
8- Fasulyede ıslah amaçları ve ıslah yöntemleri
9- Mercimeğin, orijini, yayılma alanları ve taksonomisi
10- Mercimeğin iklim ve toprak istekleri ve uygulanan yetiştirme teknikleri ve ıslahı
11- Nohudun orijini, yayılma alanları, taksonomisi, iklim ve toprak istekleri, yetiştirme teknikleri ve ıslahı
12- Bezelyenin orijini, yayılma alanları, taksonomisi, iklim ve toprak istekleri, yetiştirme teknikleri ve ıslahı
13- Baklanın orijini, yayılma alanları, taksonomisi, iklim ve toprak istekleri, yetiştirme teknikleri ve ıslahı
14- Börülcenin orijini, yayılma alanları, taksonomisi, iklim ve toprak istekleri, yetiştirme teknikleri ve ıslahı
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yemeklik baklagillerin yayılma alanları, sınıflandırılması alanında bilgi edinir.
2- Yemeklik baklagillerin verim, verim öğeleri konusunda bilgi edinir.
3- Yemeklik baklagillerin fizyolojisi konusunda bilgi ve kabiliyetleri geliştirir.
4- Yemeklik baklagillerin yetiştirme teknikleri ve ıslahı konularında bilgi ve kabiliyetleri geliştir.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
2- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3- Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
4- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7- Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
11- Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
12- Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 8 4 32
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders için hazırlanmış ders notları
Yardımcı Kaynaklar ŞEHİRALİ, S., 1988. Yemeklik Dane Baklagiller. Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları:1089, Ders Kitabı:314. Yemeklik Tane Baklagiller Uygulama Kılavuzu, H. Hüseyin Geçit, 1995.

Ders ile ilgili dosyalar