Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Radyo, Televizyon ve Sinema (uö) > İLETİŞİM VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLETİŞİM VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Birinci düzey UHİT 329 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ TARIK KODAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR. ÖZLEM IŞIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli ONLINE
Dersin amacı TOPLAM KALİTE FELSEFESİNİN TEMELLERİ, KALİTE KAVRAMI İLE İLETİŞİMİN İLİŞKİSİ, TOPLAM KALİTENİN İLETİŞİM ÜZERİNE ETKİLERİ VE UYGULAMALARI HAKKINDA KATILIMCILARA BİLGİ VERMEK.
Dersin tanımı İLETİŞİM VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ KURUMSAL İŞLEYİŞTE SÜREKLİ İYİLEŞME VE GELİŞMEYİ ESAS ALAN İLKE VE KURALLARI ÇOKLU PERSPEKTİFLE ELE ALAN BİR LİSANS DERSİDİR.

Dersin içeriği
1- İletişim ve Örgütlerde İletişim Kavramı
2- Toplam Kalite Yönetimi ve Gelişimi
3- Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve Kalite Anlayışı
4- Kurum İçi İletişim Yöntem ve Araçları
5- Kurum içi İletişim Süreçlerinin İşleyişi
6- Toplam Kalite Yönetiminde Etkim İletişimin Rolü
7- Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Örnek Olaylar
8- Toplam Kalite Yönetiminde Etkin İletişimi Engelleyen Faktörler ve Kolaylaştıran Bazı Yaklaşımlar
9- Toplam kalite yönetimi bağlamında KAIZEN Stratejisi
10- Toplam kalite yönetiminde yalın yönetim anlayışı ve değişim mühendisliği
11- Toplam kalite yönetiminin öncü isimleri
12- Toplam kalite yönetimi ve AR-GE çalışmaları-örnek olaylar
13- Toplam Kalite Yönetiminde Karşılaşılması Muhtemel Sorunlar Üzerine Değerlendirmeler
14- Toplam Kalite Yönetiminin 7 Aracı
15- Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Örnek Olaylar
16- Genel Değerlendirme
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN FELSEFESİNİN ANLAŞILMASI
2- KALİTE KAVRAMI İLE İLETİŞİMİN İLİŞKİSİNİN KURULMASI
3- İLETİŞİMDE KALİTENİN BİLİNCİNE VARILMASI
4- TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN KULLANIM ALANLARI VE KAVRAMLARININ ANLAŞILMASI
5- TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN İLETİŞİM ÜZERİNE ETKİLERİNİN ÖĞRENİLMESİ
6- TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE ETKİN İLETİŞİM VE İLETİŞİMİ GELİŞTİRME YÖNTEMLERİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLUNMASI
7- İş faaliyetlerinin iyileştirilmesi ve kuruluşların gelişimine katkı sürecinin anlaşılması
8- Organizasyon içindeki kalite bilincinin artması, yapı içindeki her sürecin iş kalitesini olumlu hale getirmesi ve işletmelerin rekabet konumunun güçlendirilmesi.
9- Çalışanların moral ve motivasyonunu yükselterek pozitif bir kurum kültürü yaratılması.
10- İş güvenliğinin artırılması; kusurların ve israfın önlenmesi

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 6 12
Ödevler 1 14 14
Sunum / Seminer hazırlama 1 14 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNE GÜNCEL BAKIŞ,ÇETİN BEKTAŞ KALİTE YOLCULUĞUNDA HALKLA İLİŞKİLER; AYLİN GÖZTAŞ, E. PELİNBAYTEKİN
Yardımcı Kaynaklar Toplam Kalite Yönetimi, Canan Çetin, Beta Yayınları

Ders ile ilgili dosyalar