Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Gida Mühendisliği > FİZİK-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİZİK-II Birinci düzey FİZ 118 Zorunlu 2 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA GENÇASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. FEVZİYE YAŞUK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YAZI TAHTASI KULLANARAK YÜZ YÜZE SÖZLÜ ANLATIM
Dersin amacı Mühendislik dalında kariyer hazırlığı yapan öğrencilerimizin daha sonra alacakları dersler için gerekli altyapıyı oluşturacak olan fiziksel kavram prensipleri öğretmek.
Dersin tanımı Fizik öğrenmenin önemi, fiziğin en temel bilimlerden biri olmasından kaynaklanır. Tüm disiplinlerde çalışan bilim insanları, Örnegin moleküllerin yapısın inceleyen kimyagerlerden tutunda, insan faaliyetlerinin atmosfer ve okyanusları nasıl etkilediğini inceleyen iklim bilimciler fizik kavramlarını kullanır. Tüm mühendislik ve teknolojinin temelide fiziktir.

Dersin içeriği
1- Elektrik Alanları
2- Gauss kanunu
3- Elektrik potansiyeli
4- Sığa ve dielektrikler
5- Akım ve direnç
6- Akım ve direnç uygulamaları
7- Doğru akım devreleri
8- Manyetik alanlar
9- Manyetik alan kaynakları
10- Faraday kanunu
11- Madde ve Mıknatıslık
12- İndüktans
13- Alternatif akım devreleri
14- Elektromanyetik dalgalar ve Maxwell denklemleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilerin fiziksel sezgilerini geliştirmeye yardım etmesi.
2- Öğrencilerin problem çözme yeteneklerini geliştirme.
3- Analitik düşünme becerisi kazandırma
4- Fiziğin nasıl aklımıza güzellik duygumuza hitap ettiğinin farkına varma
5- Mühendisliğin, fiziğin ve diğer temel bilimlerin bir pratiği olmasının anlaşılması önemsenmesi
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2- Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3- Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4- Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5- Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6- Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8- Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9- Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10- Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11- İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12- Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13- Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fen ve Mühendislik için Fizik, Raymond A. Serway, Robert J Beichner, Cilt II, Palme Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar Young ve Freedman Sears ve Zemansky'nin Üniversite Fiziği, Cilt II, 12.Baskı, Pearson Education yayıncılık

Ders ile ilgili dosyalar