Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > SANAT VE ESTETIK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SANAT VE ESTETIK Birinci düzey GK 013 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FERİDE ACAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FERİDE ACAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Sanat ve estetik duyarlılığını geliştirme, sanat ve estetiğin yaşamdaki yeri ve önemini kavrama, çocuklarda sanat, estetik ve yaratıcılığı destekleyen eğitim programı ve eğitim ortamlarının özelliklerinin farkında olmaktır.
Dersin tanımı Bu ders sanat ve estetiğin birlikte ele alınmasıyla, günlük hayattaki karşılığının anlamlarının oluşturulmasıdır.

Dersin içeriği
1- Tanışma-İletişim ve Etkileşim
2- Sanat ve Estetik Konusunda Temel Kavramlar: Sanat Nedir? Sanat dünyasındaki üç unsurun tanımı(Sanat Eseri-Sanatçı- Sanat Alıcısı), Sanatın Doğuşu (İlk Sanatsal Örnekler), Sanatın Sınıflandırılması
3- Sanat ve Estetik Konusunda Temel Kavramlar: Sanatın İşlevi Nedir?, Sanat ve Estetik Toplum ve İnsan için Neden Gereklidir?
4- Estetik Nedir?, Estetik Değer ve Estetik Yargı
5- Sanat Kuramları: Yansıtmacı Sanat Kuramı- İlkçağ Sanat Felsefesi
6- Sanat Kuramları: Yansıtmacı Sanat Kuramı- Ortaçağ Sanat Felsefesi, Rönesans Sanat Felsefesi, Gerçekçilik ve Toplumcu Gerçekçilik, 19. Yüzyılda Sanat ve Toplum
7- Sanatta Yaratıcılık
8- Ara Sınav
9- Sanat Eğitimi: Sanat Eğitiminin Çocuğun Zihinsel, Devinimsel, Duygusal ve Sosyal Gelişimine Katkısı
10- Çocuğun Sanatsal Gelişimi: Çocuk Resmi ve Özellikleri, Çocuğun Resimsel Gelişim Evreleri, Çocuğun Estetik Gelişim Evreleri
11- Çocuğun Sanatsal Gelişimi: Okul Öncesi Çocukların Sanatsal Yönelimleri ve Sanatı Öğrenme Biçimleri Sanat Eğitiminde Öğretim Alanları, Sanat Etkinlikleri Yapılandırma
12- Sanatsal etkinlikler
13- Sanatsal etkinlikler
14- Sanatsal etkinlikler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sanat ve estetik duyarlılığı gelişir.
2- Sanat ve estetiğin yaşamdaki yeri ve önemini kavrar.
3- çocuklarda sanat, estetik ve yaratıcılığı destekleyen eğitim programı ve eğitim ortamlarının özelliklerinin farkında olur.
4- Kişilerin zihinsel, duygusal ve devinimsel gelişiminde sanat eğitiminin yeri ve önemini kavrar.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 8 32
Ödevler 1 8 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   70
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   70
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   30
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -- KAGAN, s. Moissej (2008). Estetik ve Sanat Notları. (Çeviren: Aziz Çalışlar) (1. Basım) İzmir: Karakalem Kitabevi Basım Yayın. (Eserin ilk basımı 1974?te yayımlandı) -Artut, Kazım (2007). Okul Öncesinde Resim Eğitimi, Anı Yayınları, Ankara, Balcı, Yusuf Baytekin (2004). Estetik, Gündüz Eğitim Yayıncılık, AnAkalın, Birol (2008). Güzel Sanatlar Ders Notları, Detay Yayıncılık, Ankara -- SAN, İnci (2003). Sanat Eğitimi Kuramları. Ütopya Yayınları, Cantekin Matbaası, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar