Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SANAT VE ESTETIK |
Üçüncü düzey |
GK 013 |
|
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FERİDE ACAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FERİDE ACAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Sanat ve estetik duyarlılığını geliştirme, sanat ve estetiğin yaşamdaki yeri ve önemini kavrama, çocuklarda sanat, estetik ve yaratıcılığı destekleyen eğitim programı ve eğitim ortamlarının özelliklerinin farkında olmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders sanat ve estetiğin birlikte ele alınmasıyla, günlük hayattaki karşılığının anlamlarının oluşturulmasıdır.
|
1- |
Tanışma-İletişim ve Etkileşim
|
2- |
Sanat ve Estetik Konusunda Temel Kavramlar: Sanat Nedir? Sanat dünyasındaki üç unsurun tanımı(Sanat Eseri-Sanatçı- Sanat Alıcısı), Sanatın Doğuşu (İlk Sanatsal Örnekler), Sanatın Sınıflandırılması
|
3- |
Sanat ve Estetik Konusunda Temel Kavramlar: Sanatın İşlevi Nedir?, Sanat ve Estetik Toplum ve İnsan için Neden Gereklidir?
|
4- |
Estetik Nedir?, Estetik Değer ve Estetik Yargı
|
5- |
Sanat Kuramları: Yansıtmacı Sanat Kuramı- İlkçağ Sanat Felsefesi
|
6- |
Sanat Kuramları: Yansıtmacı Sanat Kuramı- Ortaçağ Sanat Felsefesi, Rönesans Sanat Felsefesi, Gerçekçilik ve Toplumcu Gerçekçilik, 19. Yüzyılda Sanat ve Toplum
|
7- |
Sanatta Yaratıcılık
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Sanat Eğitimi: Sanat Eğitiminin Çocuğun Zihinsel, Devinimsel, Duygusal ve Sosyal Gelişimine Katkısı
|
10- |
Çocuğun Sanatsal Gelişimi: Çocuk Resmi ve Özellikleri, Çocuğun Resimsel Gelişim Evreleri, Çocuğun Estetik Gelişim Evreleri
|
11- |
Çocuğun Sanatsal Gelişimi: Okul Öncesi Çocukların Sanatsal Yönelimleri ve Sanatı Öğrenme Biçimleri Sanat Eğitiminde Öğretim Alanları, Sanat Etkinlikleri Yapılandırma
|
12- |
Sanatsal etkinlikler
|
13- |
Sanatsal etkinlikler
|
14- |
Sanatsal etkinlikler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sanat ve estetik duyarlılığı gelişir.
|
2- |
Sanat ve estetiğin yaşamdaki yeri ve önemini kavrar.
|
3- |
çocuklarda sanat, estetik ve yaratıcılığı destekleyen eğitim programı ve eğitim ortamlarının özelliklerinin farkında olur.
|
4- |
Kişilerin zihinsel, duygusal ve devinimsel gelişiminde sanat eğitiminin yeri ve önemini kavrar.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
8
|
32
|
Ödevler
|
1
|
8
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
72
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
70
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-- KAGAN, s. Moissej (2008). Estetik ve Sanat Notları. (Çeviren: Aziz Çalışlar) (1. Basım) İzmir: Karakalem Kitabevi Basım Yayın. (Eserin ilk basımı 1974?te yayımlandı)
-Artut, Kazım (2007). Okul Öncesinde Resim Eğitimi, Anı Yayınları, Ankara, Balcı, Yusuf Baytekin (2004). Estetik, Gündüz Eğitim Yayıncılık, AnAkalın, Birol (2008). Güzel Sanatlar Ders Notları, Detay Yayıncılık, Ankara
-- SAN, İnci (2003). Sanat Eğitimi Kuramları. Ütopya Yayınları, Cantekin Matbaası, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|