Ön koşul dersleri
|
ön koşul yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NİLGÜN ÖZPOZAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. NİLGÜN ÖZPOZAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze anlatım
|
Dersin amacı
|
hangi malzemelerin ışıldama özelliğine sahip olduğunu, hangi yöntemlerle araştırıldığını öğrenmek, ışıldama özelliği nasıl artırılır ve ışıldayan maddelerin nerelerde kullanıldığını araştırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
minerallerin tanınması, malzeme özelliklerinin belirlenmesi, ışıldama türlerinin ve kullanım yerlerinin tespiti
|
1- |
s , p, d ve f atomik orbitaller , nokta grubu, simetri , Lüminesans Uyarma Spektroskopisi
|
2- |
Lüminesans Decay, Işımalı Decay, Non - Işımalı Decay, Özel Durumlar
|
3- |
Deneysel Teknikler: , Lazerler , Steady - State Lüminesans Spektroskopisi ,
|
4- |
Deneysel Aparat için Kullanılan LazerlerLüminesans Mineraller , Kalsiyum ( Ca2 + ) Rulman Mineraller 5 - Lüminesans Mineraller , Kalsiyum ( Ca2 + ) içeren mineraller
|
5- |
Kurşun ( Pb2 + ) içeren mineralleri
|
6- |
Baryum ( Ba2 + ) içeren mineraller , Stronsiyum ( Sr2 + ) içeren mineraller , titanium ( Ti4 + )içeren mineraller Zirkonyum ( ZR4 + ) içeren mineralle
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Lüminesans Merkezlerinin yorumlanması , Nadir toprak elementleri ( NTE ) ,Optik Özellikleri
|
9- |
Trivalent Optik Geçişler Teorisi , trivalent, divalent REE optik özelliklerinin, enerji transferi gevşeme süreçleri
|
10- |
Mineraller: Lüminesans Nadir Toprak Elementleri
|
11- |
Geçiş Metal Elementlerinin Luminescence
|
12- |
Diamonds Lüminesans Merkezleri
|
13- |
Tanımlanamayan Lüminesans Merkezleri
|
14- |
Lazer Kaynaklı Zaman Çözümlü Spektroskopik Tekniklerinin Uygulamaları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Işıldamanın ne olduğu ve ışıldar maddelerin özellikleri hakkında bilgi edinilir,
|
2- |
mineraller tanınır,
|
3- |
ışıma merkezleri öğrenilir,
|
4- |
ışıma ölçümlerinde kullanılan spektroskopik yöntemler öğrenilir,
|
5- |
kuantum verimi, ışıma merkezleri, sönüm zamanı gibi konular öğrenilir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
4
|
52
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
3
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
6
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
4
|
8
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
4
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
190
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
40
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
40
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Modern Luminescence Spectroscopy of Minerals and Materials, Michael Gaft Renata Reisfeld Gérard Panczer Springer
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders notları
|
|