Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI |
Birinci düzey |
RTS336 |
|
6 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ONUR ÖNÜRMEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ONUR ÖNÜRMEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans, görsel materyal izleme, tartışma
|
Dersin amacı
|
Bu derste başlıca çağdaş sanat akımlarının ve düşüncelerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste öğrencilere sanayi devrimi sonrası toplumsal yapıda olduğu gibi sanat alanında yaşanan değişmeler, başlıca yönelimler ile izleyen süreçte öne çıkan akımlar anlatılmaktadır. Ardından 1960 sonrasının sanat ortamı ve sanat akımları öğretilmektedir.
|
1- |
Tarihsel süreçte başlıca sanat akımları
|
2- |
Sanayi Devrimi sonrası toplumsal değişme ve sanata yansımaları, Romantizm
|
3- |
Sanayi Devrimi sonrası toplumsal değişme ve sanata yansımaları, Ekspresyonizm
|
4- |
Birinci Dünya savaşı öncesi ve sonrası süreçte sanat anlayışı başlıca akımlar, Empresyonizm
|
5- |
Dadaizm, Kübizm, Sürrealizm
|
6- |
1960 sonrası sanat alanında yaşanan değişim ve çağdaş sanat olgusu
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
Ready made ve Pop Art
|
9- |
Yeni Gerçekçilik
|
10- |
Minimalizm
|
11- |
Kavramsal Sanat
|
12- |
Kültürel Bozum
|
13- |
Video Sanatı
|
14- |
Genel Değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci sanat ve çağdaş sanatla ilgili temel kavramları öğrenir
|
2- |
Tarihsel süreçte temel sanat akımları hakkında bilgi sahibi olur
|
3- |
Çağdaş Sanat Akımlarını öğrenir, sanatçıları ve eserlerini tanır
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
5
|
5
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
3
|
2
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
93
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Çağdaş Sanat, (Haz.Osman Erden), Tempo Yayınları, İstanbul 2012; Gerçekten Bilmenis Gereken 50 Sanat Fikri, Susie Hodge (Çev. Emre Gözgü), Domingo Yayınevi, İstanbul 2016; Norbert Lynton, Moderns Sanatın Öyküsü, ( Çev. Sadi Öziş&Cevat Çapan), Remzi Kitabevi, İstanbul 2015.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|