Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Biyoloji > GENEL BİYOLOJİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GENEL BİYOLOJİ I Birinci düzey BİY101 Zorunlu 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FATMA ÖZTÜRK KÜP
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Fatma ÖZTÜRK KÜP
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı canlılık için önemli olan biyolojik moleküllerin yapısını ve canlının temel birimi olan hücrenin yapısını ve işleyişini kalıtımın moleküler temellerini de içeren şekilde anlatmak ve öğrencilerin biyolojinin temel konuları hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır.
Dersin tanımı Bu derste, canlılık öğretisi, canlı kimyası ve makromoleküller, hücre ve hücre metabolizması, hücrelerarası iletişim ve kalıtımın moleküler temelleri hakkında bilgiler verilecektir.

Dersin içeriği
1- Canlılık öğretisi
2- Canlı kimyası
3- Makromoleküllerin yapı ve işlevleri
4- Hücre; Hücre içinde yolculuk
5- Zar yapısı ve işlevi
6- Hücre solunumu
7- Fotosentez
8- Ara Sınav
9- Hücrelerarası iletişim
10- Hücre döngüsü, Mitoz ve Mayoz Bölünme
11- Mendel ve Gen Kavramı
12- Kalıtımın Moleküler Temeli, DNA replikasyonu
13- mRNA sentezi (Transkripsiyon)
14- Protein Sentezi (Translasyon)
15- Yarı yıl sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Canlılık öğretisini açıklar ve canlı kimyasını tanımlar
2- Hücre ve hücre organellerini tanımlar
3- Zar yapısı ve işlevlerini tanımlar
4- Metabolizma hakkında bilgi sahibi olur
5- Fotosentez ve hücrelerarası iletişim mekanizmalarını açıklar
6- Hücre bölünmesi hakkında bilgi sahibi olur.
7- Kalıtım ve gen kavramlarını tanımlar.
8- Kalıtımın moleküler temellerini kavramaya çalışır ve transkripsiyon ve translasyon hakkında bilgi sahibi olur
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2- Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5- Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9- Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11- Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12- Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14- Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     138
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Campbell Biyoloji (Biology/Robert B. Jackson , Lisa A. Urry , Steven A. Wasserman , Peter V. Minorsky , Michael L. Cain , Jane B. Reece, ı)- 9. Baskı,2017, Palme yayıncılık, ISBN: 9786053551478
Yardımcı Kaynaklar Genel Biyoloji, Abdurrahman Aktümsek, Muhsin Konuk, Nobel Yayın Dağıtım Ankara, 2011 Biyoloji Öz - Biology The Core, Eric J. Simon, 2015,Nobel Akademik Yayıncılık

Ders ile ilgili dosyalar