Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Elektronörofizyoloji > UYKU POLİSOMNOGRAFİ-III
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UYKU POLİSOMNOGRAFİ-III Birinci düzey ENF 291 Zorunlu 3 9.00 9.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EMRE ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KAMİLE ÖZDIRAZ,PROF. DR. SEVDA İSMAİLOĞULLARI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SEVDA İSMAİLOĞULLARI
Dersin veriliş şekli Teorik (yüz yüze ve powerpointle), pratik, öğrencilerin kendi otonom çalışması
Dersin amacı Polisomnografide hareket, solunum, arousal, kardiyak skorlama
Dersin tanımı Polisomnografide hareket, solunum, arousal, kardiyak skorlama

Dersin içeriği
1- 1- Polisomnografide hareket skorlama tanım ve kuralları-1 11- 12- Öğrencilerin kendi skorladıkları uyku ilişkili olayların anlatımı ve kontrolü 13- Öğrencilerin kendi skorladıkları uyku ilişkili olayların anlatımı ve kontrolü 14- Öğrencilerin kendi skorladıkları uyku ilişkili olayların anlatımı ve kontrolü
2- Pratik
3- Polisomnografide hareket skorlama tanım ve kuralları-2
4- Pratik
5- Polisomnografide solunum skorlama tanım ve kuralları-1
6- Pratik
7- Polisomnografide solunum skorlama tanım ve kuralları-2
8- vize
9- Polisomnogarfise arousal ve kardiyak skorlama
10- Pratik
11- Öğrencilerin kendi skorladıkları uyku ilişkili olayların anlatımı ve kontrolü
12- Öğrencilerin kendi skorladıkları uyku ilişkili olayların anlatımı ve kontrolü
13- Öğrencilerin kendi skorladıkları uyku ilişkili olayların anlatımı ve kontrolü
14- Öğrencilerin kendi skorladıkları uyku ilişkili olayların anlatımı ve kontrolü
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Polisomnografide hareket skorlamanın kurallarını bilirler ve yapabilirler
2- Polisomnografide solunum skorlamanın kurallarını bilirler ve yapabilirler
3- Polisomnografide arousal skorlamanın kurallarını bilirler ve yapabilirler
4- Polisomnografide kardiyak skorlamanın kurallarını bilirler ve yapabilirler
5- Hasta kaydı tutar
6- Hasta bilgilendirmesi yapar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir. 6. 7.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Beynin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
4- Hekimin talimatı doğrultusunda, elektroensefalografi (EEG), elektronöromiyografi (ENMG), polisomnografi (PSG) gibi elektronörofizyolojik uygulamaları yapar.
5- İşlem süresince hastanın takibini yapar, hastanın durumuyla ilgili gözlemlediği olağan dışı durumları hekime bildirir.
6- İşlemler ve acil durumlar için gerekli cihaz, elektrot, malzeme ve ilaçları hazırlar.
7- İşlem öncesinde cihazların kalibrasyonunu yapar. Ortamın işlemler için uygunluğunu sağlar.
8- İşlem sonunda kullanılan cihaz ve malzemelerin temizlik ve bakımının yapılmasını sağlar.
9- Rutin, uyku sırasında ve video EEG monitorizasyonda EEG çekimlerinin teknik özellikleri ve önemi bilir.
10- Elektronöromiyografide temel kavramları bilir ve basit sinir iletim uygulamalarını yapar.
11- Uyarılmış potansiyel, İntraoperatif monitorizasyon ve polisomnograf incelemesinde temel kavramları bilir ve uygular.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 12 168
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     218
AKTS     9.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Amerikan Uyku Teknisyenleri Birliği''nin temel kitabının Türkçe çevirisi.

Ders ile ilgili dosyalar