Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Harita Mühendisliği (y.l.) > UZMANLIK ALAN DERSI 3
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSI 3 İkinci düzey TEM 853 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ASIM DAVULCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bölüm Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Uzmanlık alan dersi, tez danışmanı olduğu lisansüstü öğrencilerinin tez dönemi süresince bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlamak amacıyla açılır.
Dersin tanımı Teorik derslerin okutulması sırasında verilmeyen ve sonradan ihtiyaç duyulan bilgi ve tecrübelerin tez hazırlama aşamasında öğrenciye aktarılması

Dersin içeriği
1- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
2- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
3- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
4- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
5- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
6- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
7- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
8- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
9- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
10- Seçilen konulara göre bilimsel makaleler ve kitapların eleştirel bir şekilde okunması
11- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
12- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
13- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
14- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
15- Alan ile ilgili ileri araştırma konularının tartışılması
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İlgili uzmanlık alanında bilgilerini danışman öncülüğünde geliştirir.
2- Alanı ile karşılaşılan sorunlar için bilimsel yöntemleri kullanmayı araştırır.
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
4- Disiplinler arası çalışma yöntemlerini öğrenir.
5- Bilgiler arasında problem çözme tekniklerini kullanarak bağıntılar geliştirir.
6- Araçların nasıl kullanılacağını çözümler açısından öğrenir.
7- Orijinal fikir üretme denemeleri gerçekleştirir.
8- Fikrin somutlaşması için bilimsel yöntemleri kullanarak ön çalışmalar yapar
9- Ön çalışma sonuçlarını analiz ve modellemeleri üzerine deneyim kazanır.
10- Sonuçları raporlar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2- Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6- Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
8- Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
9- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11- Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12- Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
13- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 5 70
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bilimsel makaleler, dergiler, tezler ve kitaplar
Yardımcı Kaynaklar Alan ile ilgili tez çalışmaları

Ders ile ilgili dosyalar